היישום אינו מחובר לאינטרנט

תום לב בדיני חוזים

עבודה מס' 070459

מחיר: 274.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגנתו של רוכש בתום לב בדגש על סעיף 73 לחוק הירושה.

12,591 מילים ,34 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בחיבור זה, אפתח בסקירה כללית של נושא תום הלב במשפט הישראלי, מקורותיו והתפתחותו עם השנים בספרות ובפסיקה. לאחר מכן אמנה סעיפים שונים בחקיקה הישראלית המעגנים בתוכם את החובה לנהוג בדרך מקובלת ובתום לב, הן בשלב מו"מ לקראת חוזה והן בשלב כריתת החוזה. אסקור מספר פסקי דין מרכזיים בהיסטורית הפסיקה הישראלית בביהמ"ש העליון שקבעו הלכות חשובות בנושא חובת תום הלב, כאלה המלוות את המשפט הישראלי עד היום.
לאחר מכן אסקור את ההגנות השונות החלות, בנסיבות מסוימות, על אדם הרוכש דבר מה בתום לב. גם בנושא זה, אדון במספר חוקים בחקיקה הישראלית, בספרות האקדמית ובפסיקה המרכזית הנוגעים להגנות השונות ולתנאים שיש לקיים על מנת לזכות בהגנות אלו.
אתמקד יותר בסעיף 73 לחוק הירושה, הנושא המרכזי בעבודה זו ובהגנות המעוגנות בו והחלות על רוכש זכות או המקיים חיוב בתום לב, בנסיבות מסוימות.
בפרק האחרון בחיבור זה, אערוך השוואה בין שיטות המשפט השונות בהתמקדות על נושא חובת תום הלב, מקורותיה והמצב המשפטי כיום. אסקור את המשפט העברי, המשפט האמריקאי, המשפט הגרמני והמשפט הצרפתי. אנסה למנות את הדברים הדומים והשונים בין שיטות המשפט השונות ולראות אם קיים מכנה משותף ביניהן.

תוכן עניינים

מבוא
פרק ראשון: תום הלב במשפט הישראלי
תחולה
יישום עקרון תום הלב
פרשנות חוזה בתום הלב
פרק שני: הגנות רוכש בתום לב בהוראות סעיפים שונים בחקיקה האזרחית בישראל
פרק שלישי: הגנות רוכש בתום לב המעוגנות בסעיף 73 לחוק הירושה
פרק רביעי: משפט משווה
תום הלב במשפט העברי
תום לב במשפט האמריקאי - good faith
תום לב במשפט הגרמני
- המשפט הגרמני בימי הביניים
- המשפט הגרמני המודרני
תום לב במשפט הצרפתי
- המשפט הצרפתי בימי הביניים
- המשפט הצרפתי המודרני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מקור עקרון תום הלב נמצא בסעיף 242 ל-B.G.B, ספר החוקים האזרחי הגרמני. בסעיף זה מתבטאת חובת החייב לבצע את חיוביו על פי עקרון תום הלב, תוך התחשבות בנוהגי המסחר. עקרון תום הלב נחשב ל"עקרון על" החולש על כל ספר החוקים הגרמני ועל חלקים גדולים נוספים במשפט הגרמני. החל מסוף שנות ה-20 עקרון תום הלב כיסה את כל שיטת המשפט הגרמנית. סעיף 242 הוגדר כ"מלכת ההוראות" וכסעיף החשוב ביותר בכל החקיקה הגרמנית.

תגים:

תום לב · דיני חוזים · סעיף 73 · חוק הירושה · הגנת רוכש · ירושה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תום לב בדיני חוזים ", סמינריון אודות "תום לב בדיני חוזים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.