היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמנות פלסטית בעידן תרבות הצריכה

עבודה מס' 070362

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אמן כסובייקט ואמן כאובייקט.

8,692 מילים ,15 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

משנות ה-80, ועד ימינו, התחזקה השליטה של תאגידים שונים בשוק הכלכלה הקפיטליסטית על כוחות השוק. דבר שהתחיל לפני הפוסט-מודרניזם אך הפעם התגלם לו בדמות אחרת שנקראת "תרבות הצריכה". במחקרים אמפיריים הוגדרה תרבות הצריכה ככלי קפיטליסטי אפקטיבי, ואפשר להגדיר את שני המושגים כשני צדדים לאותו המטבע. האמנות זוהתה כיצירה וכמוצר, כסובייקט וכאובייקט. האמן היוצר כטבעו של אדם, מושפע מכוחות השוק, הפיתוי והקדמה, אם זה באופן ישיר או בעקיפין. המצב מחייב אותו להסתכל על היצירה באופן שונה, במטרה להשיג את השלם והבלתי ניתן להשגה. אני חושב שהגיע הזמן להבין את המתרחש, אם זה לטובה ואם זה לרעה, ובתקווה להגיע למסקנה אחת ברורה.

דרך ההיסטוריה של הקפיטליזם ותרבות הצריכה, והגדרתם של מושגים שונים שקשורים לקפיטליזם, תרבות צריכה ואמנות, אנסה להגיע למסקנה לגבי השפעתה של תרבות הצריכה בעידן הפוסט-מודרני על מעמד האמן בתחום האמנות הפלסטית: "כיצד השפיעה תרבות הצריכה בעידן הפוסט-מודרני, על מעמדו של האמן בתחום האמנות הפלסטית?". כמו שראינו, תרבות הצריכה הקפיטליסטית השפיעה, וממשיכה להשפיע, על האמנות בכלל, הפלסטית בפרט ועל מעמדו של האמן בעידן הפוסט-מודרני. אני משער שהאמן בעידן הפוסט-מודרני נתפס בחברה כאובייקט ולא כסובייקט.

תוכן העניינים

הקדמה
מבוא

1. תרבות הצריכה במהלך ההיסטוריה
1.1 תולדות הקפיטליזם ותרבות הצריכה
1.2 המהפכה התעשייתית והביקורת על הצריכה
1.3 כוחות השוק בעידן תרבות הצריכה

2. אמנות פלסטית בעידן תרבות הצריכה הפוסט-מודרני
2.1 תרבות צריכה פוסט מודרנית
2.2 אמנות פלסטית בעידן הפוסט-מודרני
2.3 תרבות הצריכה של אמנות פלסטית ופופ-ארט

3. תכונותיו של האמן הפלסטי בעידן תרבות הצריכה הפוסט-מודרני
3.1 האמן הפלסטי כיוצר בהיסטוריה הצרכנית
3.2 צריכה ועיצוב תעשייתי, (סמל, פרסומת ומותג)
3.3 צריכת אמנות וביקורת קונפליקטואלית פנימית
3.4 אמן כסובייקט ואמן כאובייקט צרכני

סיכום ודיון
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א' (פופ-ארט והיעדר האותנטיות דרך שכפול)
נספח ב' (העצמת תכונות ויצירת הזרה של המוצר)
נספח ג' (השילוב בין פוסט-מודרניזם לאותנטיות)

קטע מהעבודה:

ההגדרה מתייחסת גם לתקופות אחרות בהיסטוריה מבחינת תפיסת הצריכה. תרבות וצריכה המונית הופיעו בזכות המהפכה התעשייתית במאה ה- 18 וה- 19, ובאותה תקופה הופיעה ההתנגדות לתרבות הצריכה, כפי שהיא מוכרת לנו היום. הן תנועות דתיות והן חברתיות התחילו להתנגד למהלך הזה שפגע קשות בערכים ובחברה. כך תיאר זולה את החברה הצרכנית המודרנית בספרו (גן עדן לאישה, עמ', 423), שמתאר בו שלבים בהיווסדה והתפתחותה של חנות כל-בו בפאריס (כפי שמצוטט אצל רוז מרזל שושנה, 2008):
יצירתו (של בעל החנות) הקימה דת חדשה: את מקום הכנסיות, שהאמונה הרופסת נטשה אותן מעט, תפס עכשיו הבזאר שלו, שהתנחל בנשמות המרוקנות. נשים באו לבלות אצלו את שעותיהן הפנויות, שעות הסמרמורת והדאגה שפעם היו מעבירות אותן בתוככי כנסיה [...] לו סגר את דלתותיו, היה מתחולל מרד על המדרכה, הייתה נשמעת זעקה נואשת של המאמינות שגזלו מהן את המזבח ואת תא הוידויים.

תגים:

אמנות · אומנות · קפיטליזם · סובייקט · אובייקט · תרבות הצריכה · אמנות פלסטית · פוסט מודרניזם · פופ ארט · כוחות השוק · עיצוב תעשייתי · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות פלסטית בעידן תרבות הצריכה", סמינריון אודות "אמנות פלסטית בעידן תרבות הצריכה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.