היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיאו-אסטרטגיה בזמן מלחמת העולם השניה

עבודה מס' 070326

מחיר: 384.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת עלייתן של נושאות המטוסים ככלי לחימה משנה אסטרטגיה בקנה מידה גלובלי, תוך התייחסות לקרב מידוויי.

6,261 מילים ,11 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בכל משבר עולמי הדיווח הראשון שנעשה לכל מקבל החלטות בארה"ב הוא היכן הנושאות מטוסים, אך כיצד עברו הספינות האפורות הללו לקדמת הבמה? עד למלחמת העולם השנייה גאוות המעצמות הייתה על אניות המערכה הגדולות, אוניות אלו שהיוו את פסגת ההתפתחות הטכנולוגית הימית היוו את חוד החנית של הציים. אך הלכה למעשה האניות הללו היו דינוזאורים שאבד עליהם הקלח והם המשיכו לחיות שנים לאחר שגורלם גזר עליהם כליה. בעבודה זו אני אבחן את הטקטיקות הימיות והתפתחות הטכנולוגית הימית וכיצד היא הותאמה לספינות הללו, יתרה מכך כיצד קיבעון מחשבתי של המפקדים הימיים שימר את הטקטיקה הימית ללא שינוי מהותי באופן ההפעלה של הכוחות מאז המאה ה17. הגיאואסטרטגיה בוחנת את אופי הקרקע בתחום הפעלת הכוחות הצבאיים ואף בים אין הבדלי קרקע מכניסה נושאת המטוסים אלמנט חדש ללחימה - אלמנט הגובה.
המדינה הראשונה שהפעילה נושאות מטוסים להתקפה ממשית הייתה יפן בהתקפתה על פרל הארבור, אף שהתקפה זו הייתה מוצלחת מבחינה טקטית בטווח הארוך היא הובילה לכישלונה של יפן במלחמה. התקפה זו שנעשתה מ6 נושאות מטוסים הצליחה להפיל את הצי האמריקאי על הברכיים למשך זמן ארוך שאפשר ליפן להשתלט כמעט על כל אגן האוקיאנוס השקט, אך כישלונם להשמיד את 3 נושאות המטוסים הייתה טעות אסטרטגית מרה שהובילה אותם לניסיון נוסף בקרב מידווי. קרב זה הוא אחד הקרבות הימיים החשובים ביותר ולו בשל העובדה שהוא היה הקרב הראשון שנערך מעבר לאופק. שינוי זה הוביל למעשה לשינוי מהותי מאוחר יותר של כל תפיסת הפעלת הכוח הימי בעולם.
בעבודה זו אבחן את קרב מידווי כמקרה בוחן לשינוי תפיסה טקטית ימית ואראה האם נוצר שינוי אחריו באופי הפעלת הכוח הימי. החשיבה האסטרטגית של הוגי הדעות הימיים התקבעה בתקופה שבה טווח האש היה מצומצם ולפיכך הם גמרו אומר שעל המפקדים להצמיד את ספינותיהם זו לזו על מנת לאנקל אותם ולעלות עליהם, מעניין לראות שאף שטווחי האש גדלו התפיסה לא השתנתה עד שהגיע אלמנט מפתיע שגזר כלייה על התפיסות הנושנות והביא לשינוי דראסטי באופן הפעולה של הצי.

תוכן:
מבוא
1. התיאוריה האסטרטגית והטקטית
2. רקע היסטורי
הטקטיקה הימית
אניות המערכה המודרניות ונושאות המטוסים
3. קרב מידווי
השלכות הקרב
4. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

קיימות שתי אסכולות בעולם ניתוח האסטרטגיה הצבאית שבוחנות למי יש עדיפות ומי יצרה יותר הכרעות. מכיוון שהימים מרכיבים קירוב של 70% מהשטח של כדור הארץ, שליטה בים הובילה למעשה לשליטה ביבשה, כאמור, מעולם לא נוצח עם ששלט בים, השליטה הימית אפשרה לבריטים לשלוט דה-פאקטו ברוב שטחו של כדור הארץ, לדחוק את הספרדים, לנצח את הצרפתים, לפתח מסחר וכל זאת ללא להיות תלויה בתנועה ביבשה . אלפרד מהן שהיווה את אחד מעצבי הדעת המובילים בתחום האסטרטגיה הימית ראה את התחום הימי כמהווה תווך של ניהול מדיניות חוץ באמצעים צבאיים. ניתן לראות זאת בעוצמה הבריטית שנבעה מתוך עוצמתה הימית, והעניקה לה מעמד בכורה עולמי שאפשרה לה לא רק לכלכל את עצמה אלא אף לתמוך בבעלות בריתה בתוך היבשת ובכך להקל על עצמה את עול הלחימה מול הצרפתים ונפוליאון .

תגים:

צבא · פוליטיקה · אסטרטגיה · מידווי · טולנד · ימאמוטו · Battle Line · אסטרטגיה צבאית · יפן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיאו-אסטרטגיה בזמן מלחמת העולם השניה", סמינריון אודות "גיאו-אסטרטגיה בזמן מלחמת העולם השניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.