היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפל הגדול בארה"ב

עבודה מס' 070307

מחיר: 197.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח מודלים ומחקרים תוך התייחסות להשפעתם של איגודי עובדים ושכר גבוה ומדיניות ממשל כלפי תחרות על משך המשבר.

7,109 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הספרות המקצועית מציגה במחקרים ומאמרים רבים להסברת הסיבות שונות ומגוונות אשר שלפיהן פרץ המשבר. בין סיבות אלו ניתן להצביע על: עידוד ממשלתי של הגאות הכלכלית בלי ביצוע של פעולות איזון של הממשלה, עודף ייצור של המשק, הטלת מכסי ייבוא אשר פגע בסחר הבינלאומי, משברים בענפי החקלאות, הפחם והטקסטיל, עודף היצע של עובדים ועוד (Allen & Gale, 2000).
מבחינת מדיניות הרגולציה וההתערבות של הממשל שתבחן בעבודה זו, ספרות המחקר אינה מציגה הגדרה אחת, אחידה ומוסכמת על כל החוקרים למושג רגולציה. רגולציה נתפסת כתהליך או פעילות שבהם רשות שלטונית ביצועית דורשת, מונעת או אוסרת פעילות או התנהגות מסוימת של הפרט ו/או של מוסדות וארגונים, אשר עושה זאת באופן מינהלי מתמשך (ארבל-גנץ, 2003).

בחינת הצעדים שננקטו, החוקים שעברו והמדיניות של הממשל בארה"ב תסקר בהמשך העבודה בה אנסה לתת מתוך ניתוח מודלים ומחקרים מתוך הספרות המקצועית מענה לשאלת המחקר של השפעתם של איגודי עובדים ושכר גבוה ומדיניות ממשל כלפי תחרות על משך המשבר.

תוכן עניינים:
מבוא
ה"שפל הגדול" בארה"ב - רקע
סקירת מאמרים בספרות המחקר
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"השפל הגדול" למעשה החל עם נפילתה של הבורסה ב"וול סטריט" בסוף אוקטובר, 1929, כתוצאה מכך שהציבור החל למכור את מניותיו במהירות, דבר אשר הוביל לירידת חדה של ערכן של המניות, כך שבתוך תקופה של פחות מחודש אחד איבדו המניות כ-40% מערכן. המשבר במשק האמריקאי פגע באופן אנוש בכלכלה האמריקאית בכל הרבדים וכן כמעט בכל הכלכלות העולם המערבי. תקופת השפל שהחלה בסוף שנת 1929 המשיכה בארה"ב עד סוף שנות השלושים של המאה הקודמת (Diamond & Dybvig, 1983).
ספרות המחקר מציעה סיבות רבות ומגוונות לדברים שהובילו ל"שפל הגדול", הסיבות המרכזיות המוצעות בספרות המחקר (Allen & Gale, 2000):

תגים:

שפל · כלכלה · משבר · סיבות · גדול · מדיניות · ועדים · איגודים · עבודה · עובדים · המשבר הכלכלי · אמריקה · רגולציה · הניו דיל · מונופול · ריכוזיות · ועד עובדים · ארגוני עובדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפל הגדול בארה"ב", סמינריון אודות "השפל הגדול בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.