היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפער העדתי בתאטרון הישראלי דרך המחזמר קזבלן

עבודה מס' 070300

מחיר: 247.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המחזמר קזבלאן בכל הפקותיו כביטוי לפער העדתי בין אשכנזים לספרדים.

6,615 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו תנתח את המחזה-מחזמר קזבלן כמקרה הבוחן את סוגיית העדתיות בתיאטרון הישראלי. המחזה נכתב על ידי יגאל מוסינזון אשר כתב את המחזה בעת שכיהן כדובר משטרת ישראל המחזמר העניק ליגאל מוסינזון את פרס כינור דוד ב - 1966 ונוגע במספר היבטים הקשורים לחברה הישראלית, בעיקרן בקונפליקטים בנושא העדתיות - יחסי אשכנזים ומזרחים, נישואים בין-עדתיים ועוד. מוסינזון כתב את המחזה לבקשת ארגון תל"ם (תיאטרון למעברות), במטרה לכתוב מחזה שיפנה גם לעולים החדשים. המחזה הועלה לראשונה על בימת תאטרון הקאמרי, עם יוסף ידין בתפקיד קזבלן וחיה הררית בתפקיד רחל, הפקה זו הועלתה למעלה מ-200 פעמים.

על פי האלמנטים שנותחו בפרקים השונים בעבודה זו, נראה כי המחזה/מחזמר - קזבלן מוביל במרכז העלילה את השיח והדיון החברתי על בעיות הקיימות בחברה הישראלית שבעבר היו בעיקר על רקע עדתי בין האשכנזים והמזרחיים שהיה מנת חלקה של החברה במדינת ישראל רווית העולים מכל רחבי תבל במשך כמה עשורים לאחר הקמתה. חלק מתרבות תיאטרון וקולנוע שהציגה את הבעיה העדתית, לרבות סרטי בורקס רבים בהם רואים את השסע שהיה ניכר בתקופה ההיא בקרב החברה הישראלית.

תוכן עניינים:
מבוא
קונטקסט
שדה
רפרטואר
התכוונות
דמויות
סוציו-נרטיב
סוציו-סמיוטיקה
סוציו-לינגוויסטיקה
התקבלות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

החברה הישראלית הייתה כבר מתחילת דרכה חברה הטרוגנית וחברה מגוונת אשר מורכבת מקבוצות שונות זו מזו מבחינות רבות כמו: ההשתייכות הלאומית, דתית, עדתית, מעמדית ופוליטית. מעת הקמתה של מדינת ישראל ועד שנות האלפיים חלו תמורות דמוגרפיות מהותיות בחברה הישראלית, בזאת גם בשל גלי העלייה רבים ומגוונים אשר הגיעו אליה במשך השנים. וכל אחד מגלי העלייה שהגיעו ארצה ומאפייניו הייחודיים. העולים החדשים נאלצו להתמודד עם קשיי הקליטה בחברה מתהווה, חברה המתפתחת ומשתנה חדשות לבקרים (שטרית, 2004).

תגים:

עדתי · חברה · תיאטרון · נרטיב · קזבלן · עדתיות · מוסינזון · יהורם גאון · מזרחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפער העדתי בתאטרון הישראלי דרך המחזמר קזבלן", סמינריון אודות "הפער העדתי בתאטרון הישראלי דרך המחזמר קזבלן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.