היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות של יאנוש קורצ'אק

עבודה מס' 070288

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דמותו של קורצ'ק על פי תיאוריות ומודלים של מנהיגות.

8,166 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בעבודה זו אעסוק בדמות חינוכית- יאנוש קורצ'אק ובמנהיגות שלו. אנסה להבין מה עשה אותו למנהיג לפי ההגדרות של המנהיגות, מאפייני המנהיגות, סגנונות המנהיגות. כמו כן אציג גם תאוריות על מנהיגות ואציג את המנהיגות החינוכית. אחרי שאציג את קורות חיו של קורצ'אק, אציג את עיקרי משנתו החינוכית ולבסוף אדון במנהיגות שלו.
בעבודה אביא תאוריות על מנהיגות וסגנונות מנהיגות.
למושג "מנהיגות" יש הגדרות רבות. למשל, יוקל (Yukl ,2010) טוען שהמילה "מנהיגות" לא מוחשית ובאופן אוטומטי אנשים מדמיינים בדמיונם מנהיגים היסטוריים יודעים כששומעים את המילה "מנהיגות", לפיו, אין הגדרה אחת נכונה. רוד (Rood, 2006) כמו יוקל, מגדירה מנהיגות כחזון והשפעה, היא נוגעת בנושא הניהולי ומקשרת אותו למנהיגות. במאפייני המנהיגות ניתן לראות כוח והשפעה, שעליהם מדבר יוקל, הוא מדבר על 3 תוצאות ניסיונות השפעה: מחויבות, היענות והתנגדות. יוקל מזכיר את קלמן( Kalman אצל Yukl,2010) שמבחין בין שלושה תהליכי השפעה: היענות, הפנמה והזדהות. כמו כן, פרנץ וורן מדברים על כוח. לפיהם יש 5 סוגי כוח: התגמול, הכפייה, הלגיטימי, המומחה וההתייחסות.
ישנן מספר סגנונות מנהיגות: ישנה מנהיגות מעצבת, מנהיגות מתגמלת, מנהיגות כריזמטית ו'סופר מנהיגות'. כשאדון במנהיגות חינוכית, אציג מספר חוקרים שכל אחד בדרכו מציג כיצד לדעתו מנהיגות חינוכית צריכה להיראות ואיך לתפעל אותה, מה עושה מנהיג למנהיג חינוכי וכיוצא בזה.

אציג בקצרה את קורות חייו של יאנוש קורצ'אק שהיה רופא, מחנך והוגה חינוכי, וכן סופר ופעיל חברתי. בתי היתומים שהקים היו ניסיונות לחינוך דמוקרטי שכללו גם בית דין של ילדים. הגישה המרכזית שלו הייתה הגישה הפיידוצנטרית, כלומר, הילד במרכז. משנתו החינוכית-הומניסטית של קורצ'אק התבססה על הגישה הפיידוצנטרית, על אמת וצדק. אנסה להבין את עיקרי משנתו ולבחון את מנהיגותו החינוכית.

תוכן העניינים:
-מבוא
1. מנהיגות- מהי?
1.1. הגדרות המנהיגות
1.2. מאפייני המנהיגות
1.3. תאוריות המנהיגות
1.4. סגנונות המנהיגות
2 מנהיגות חינוכית
3. חיו של יאנוש קורצ'אק
4. עיקרי משנתו החינוכית
5. המנהיגות של קורצ'אק
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

רוד ( Rood, 2006) מגדירה מנהיגות כחזון והשפעה. תהליך בו אחד מציב סטנדרטים וציפיות וגורם לאחרים להתנהג במה שנחשב כיוון רצוי. היא משתמשת בהגדרת תפקיד המנהיגות כתפקיד התומך בתפקידי הניהול וטוענת שמנהלים יעילים משלבים את האספקט המנהיגות כמכוונת לעתיד, עם תכנון תכנית ניהול.

תגים:

מנהיג · מנהיגות · שואה · מנהיגות חינוכית · מחנך · מחנכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות של יאנוש קורצ'אק", סמינריון אודות "מנהיגות של יאנוש קורצ'אק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.