היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי צבא וממשל בסוריה בין השנים 1946 - 1970

עבודה מס' 070254

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת היחסים ההדוקים בין הצבא והממשל בסוריה.

2,985 מילים ,18 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

ב-10 ביוני 2000 נפטר חאפט' אלאסד, המנהיג הסורי הראשון, שזכה להכרה אזורית ובין לאומית כאחד ממנהיגיו הבולטים של המזרח התיכון. אסד הצליח במקום שבו נכשלו קודמיו. הוא השכיל לאחוז ברציפות ובאיתנות ברסן השלטון בסוריה לאורך תקופה ממושכת, ובמהלכה קידם את מעמדה לכדי מעצמה אזורית. פני השלטון הפוליטי כיום בארץ זו הם פרי תהליך עליית משקלם הפוליטי הסגולי של שני הגופים הפוליטיים-חברתיים הבולטים ביותר כיום בסוריה: הצבא ומפלגת הבעת'. התמזגותם, במובנים מסוימים, של שני גופים אלו יצרה את המבנה הפוליטי הקיים בסוריה מאז 1936, כאשר רק צמרתו התחלפה מספר פעמים(1).
אחד התהליכים החשובים אשר אירעו בסוריה במאה העשרים הוא תהליך הפוליטיזציה של קבוצות וגופים חברתיים. קבוצות אלו, אשר בעבר היו חסרות כל קשר למבנה הפוליטי המקומי וללא כל מטרות וערכים פוליטיים, עברו בתהליך איטי אל תוך המבנה הפוליטי כשמטרתן יהא שלטון או השפעה פוליטית. אחת מקבוצות חשובות אלו היתה קבוצת הקצונה וכלל הצבא הסורי, כאשר הקבוצה היא חלק בלתי נפרד, המזוהה ופועל עם ומתוך כלל הצבא(2).
עבודה זו עוסקת ביחסים ההדוקים בין הצבא והממשל בסוריה. תחילה אסקור את תקופת המנדט הצרפתי, שפתח את הפתח לקידומם של בני המיעוטים בסוריה, ואת הצעדים הראשונים בהקמת הצבא הסורי. בהמשך אתאר בכלליות את תקופת ההפיכות הצבאיות בסוריה בצל מפלגת הבעת' השלטת, הרוויה בתככים ומזימות. לבסוף, אסקור את חייו ופועלו של אסד במפלגה תוך עלייתו המרשימה בסולם הדרגות הצבאי והממשלתי. בתוך כך, אראה כיצד הרקע הצבאי והפיקודי של אסד היה בעל תרומה מכרעת להצלחתו בהשתלטות על השלטון והצבא.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המנדט הצרפתי בסוריה וראשית הקמת הצבא הסורי
3. ההפיכות הצבאיות בסוריה העצמאית
4. עליית חאפט' אלאסד לשלטון והשתלטותו על הצבא
5. סיכום
6. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

לראשונה בחייהם, קיבלו צעירים בני מיעוטים הכנסה קבועה, אימונים ונחשפו לרעיונות חדשים. למעשה, השירות בחברת הצרפתים היווה התחלה טובה למסורת צבאית עלוית שהייתה עתידה להיות גורם מרכזי בקידומה של הקהילה לעתיד לבוא. דהיינו, לאחר מאות שנות קיפוח, השפלה ועוני, קם לו דור חדש, הדור של אסד. הסונים מצידם העדיפו קריירה של רכישת השכלה גבוהה בסוריה או מחוצה לה ומשרות בסקטור האזרחי. העשירים הסונים סרבו לשלוח את בניהם לשירות צבאי, אפילו בתור קצינים, כיוון שראו בשירות בניהם בצבא המנדט כסמל לבגידה במאבק הלאומי(6).

תגים:

סוריה · אסד · בעת' · המזרח התיכון · העולם הערבי · ערב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי צבא וממשל בסוריה בין השנים 1946 - 1970", סמינריון אודות "יחסי צבא וממשל בסוריה בין השנים 1946 - 1970" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.