היישום אינו מחובר לאינטרנט

טקס הפרשת חלה בקרב נשים חילוניות

עבודה מס' 070235

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אלו פונקציות ממלא טקס הפרשת החלה בקרב נשים חילוניות? וכיצד פונקציות אלו באות לידי ביטוי במהלך הטקס?

7,923 מילים ,15 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס, בחרתי לעסוק בנושא: "טקס הפרשת חלה בקרב נשים חילוניות". כששאלת המחקר הינה: "אלו פונקציות ממלא טקס הפרשת החלה בקרב נשים חילוניות?"; ו- "כיצד פונקציות אלו באות לידי ביטוי במהלך הטקס?".
הסיבה העיקרית, שבגינה בחרתי לעסוק בנושא זה נובעת מעצם העובדה שטקסי "הפרשת החלה" הפכו בעשורים האחרונים לטרנד של ממש. אם עד לפני כמה עשורים, היה מדובר בטקס דתי גרידא, הרי שכיום מדובר באירוע של ממש, שכולל: אולמות, רבניות, אמצעי תאורה והגברה, מוסיקב כולל די גיי, ריקודים, שירים, כיבוד ושתייה, קישוטים ועוד.
השערת המחקר הינה, כי טקס הפרשת חלה על שלל מרכיביו השונים מכיל מספר פונקציות, ביניהן: קיום מצווה; הכמיהה לסגולה, להגנה ולשמירה אלוהית; שמירה על ערכי המסורת היהודית; האמונה, לפיה "השתדלות" עלולה לקדם את האדם היהודי לקראת מציאת הזיווג, פוריות, לידה קלה והצלחות בחיים. כמו גם, חיפוש משמעות; חיפוש תשובות; חיזוק קשרים חברתיים, משפחתיים וקהילתיים; סמל של לכידות קבוצתית; ניסוי ותהיה; הרצון העז לשמר את ה"ישן" וה"מוכר" על פני ה"מודרני" וה"טכנולוגי".
על מנת לענות על שאלת המחקר, בחרתי לעסוק בשיטה האיכותנית, באמצעות מתודת "התצפית המשתתפת". בהתאם לכך, במסגרת המחקר, ערכתי 8 תצפיות משתתפות בקרב נשים חילוניות (בטווח הגלאים 20-60), שנטלו חלק בטקסי: "הפרשת החלה" (שמתרחשים "חדשות לבקרים" ברחבי המדינה).
מבנה העבודה יכלול שלושה חלקים מרכזיים: חלק תיאורטי, שיעסוק בנושאים הקשורים באופן ישיר ובאופן עקיף לשאלת המחקר, ביניהם: התיאוריה הפונקציונליסטית, דורקהיים ויחסו לסוגיית הדת ועוד; חלק אמפירי, שיעסוק בשיטה (בדגש על תצפית משתתפת בכלל ועל מחקרו של מילינובסקי בקרב "הילדים" בפרט), בהליך ובממצאים; וחלק של דיון ומסקנות, שישלב הן את המקורות הספרותיים והן את ממצאי המחקר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
3. חלק אמפירי
3.1 השיטה ושדה המחקר
3.2 ממצאים
4. דיון
5. סיכום
6. רשימת מקורות
7. נספחים

קטע מהעבודה:

הפרדיגמות המרכזיות בסוציולוגיה הינה הפרדיגמה הסטרוקטוראלית-פונקציונלית, שמהווה מסגרת תיאורטית הרואה את החברה כמערכת מורכבת שחלקיה פועלים יחדיו לקידום הסולידריות והיציבות. ראשיתה של הפרדיגמה בהנחה שחיינו מודרכים על ידי מבנה חברתי, דפוסים יציבים יחסית של התנהגות חברתית. בנוסף, הפרדיגמה מסבירה את המבנה החברתי על פי הפונקציות החברתיות שלו או על פי השלכותיו על פעולתה של החברה (משוניס, 2000).

תגים:

טקס · פונקציות גלויות · פונקציות סמויות · מרטון · דורקהיים · ברגר · ריטואל · פרדיגמה · בית המקדש · נשים · פולחן עממי · מגדר · פולקלור · פולחן · טקסים · יהדות · חילונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "טקס הפרשת חלה בקרב נשים חילוניות ", סמינריון אודות "טקס הפרשת חלה בקרב נשים חילוניות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.