היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפקודם החברתי של ילדים עם לקויות למידה

עבודה מס' 070196

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המאפיינים של תפקוד חברתי אצל ילדים עם לקות למידה והגורמים המשפיעים על תפקודם.

8,056 מילים ,23 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתפקוד החברתי של ילדים עם לקות למידה. לקות למידה נובעת מהפרעה באחד או יותר מהתהליכים הפסיכולוגיים. לקות למידה מתפרסת על מכלול רחב של פגיעות שונות: פגיעה בזיכרון, פגיעה מוחית, פגיעה מרחבית, פגיעה בשימוש בשפה (בדיבור ו/או בכתב), פגיעה בחישובים מתמטיים ובעיה בהבנת הנקרא; של שיבוש בתהליך קוגניטיבי-נוירולוגי המוביל גם הוא להיווצרות לקות למידה. ישנה הפרדה בין היכולות האינטלקטואליות לבין הביצועים בפועל. התפקוד הקוגניטיבי מקבל משמעות מרכזית וכן גם הקושי הרגשי. קשיים אלו אינם נובעים בשל נכות או רמה שכלית נמוכה, כלומר, יכולותיו הפוטנציאליות של הילד יכולות להיות גבוהות מאוד, אך האופן שבו הוא מבצע או מנסה לבצע את המטלות, לא יעמדו בקו אחד ויהיו פערים בין היכולות לבין הביצועים.
העבודה נוגעת בשני מוקדים: המאפיינים של תפקוד חברתי אצל ילדים עם לקות למידה; והגורמים המשפעים על תפקודם. מטרת העבודה היא להציג את המאפיינים המשפיעים על התפקוד של הילד בהיבטים שונים ואת הגורמים השונים וזאת על מנת לתת מענה נכון לילדים הלוקים בלקות למידה. העיסוק בנושאים אלו חשובה מאוד, שכן על מנת לתת מענה נכון ויעיל צריך לדעת מאיפה הלקות באה, מה מאפיין אותה ומה הגורם לה.
תשובות לשאלות תינתנה באמצעות סקירה ספרותית. יוצגו המאפיינים המשפיעים על תפקוד חברתי בקרב ילדים עם לקות למידה. אגע בנושאים שונים כגון: מיומנויות חברתיות, קשיי הסתגלות והבדלים בין מינים בין ילדים עם לקות למידה. לאחר שאציג את המאפיינים, אציג את הגורמים המשפיעים על ילדים אלו בהיבט המשפחתי, הרגשי הלימודי ועל הנשירה מבית הספר.
בתום הסקירה, אציג את הממצאים השונים ואת המסקנות שעולות מעבודה זו.

ראשי פרקים:
מבוא
1. סקירה ספרותית
1.1 הגדרת לקות למידה.
1.1.1 הפרעת למידה המתמקדת בקשיים בקריאה.
1.1.2 הפרעת למידה המתמקדת בקשיים בכתיבה.
1.1.3 הפרעת למידה המתמקדת בקשיים בחשבון
1.2 תפקוד חברתי- מהו?.
1.3 תפקוד חברתי אצל ילדים עם לקות למידה.
1.4 מאפייני התפקוד החברתי של ילדים עם לקות למידה.
1.4.1 מיומנויות חברתיות
1.4.2 קשיי הסתגלות
1.4.3 הבדלי מינים בין ילדים עם לקות למידה
1.5 הגורמים המשפיעים על תפקוד החברתי הלקוי בקרב ילדים עם לקות למידה.
1.5.1 היבט משפחתי.
1.5.2 היבט רגשי..
1.5.3 היבט לימודי ונשירה מבית הספר

2. דיון.
3. סיכום ומסקנות.
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מטרת העבודה היתה להציג את המאפיינים החברתיים של ילדים עם לקות למידה וכן את הגורמים המשפיעים עליהם. ההיבטים בתחומים הללו יכולים להעצים את הלקות או למזער אותה בהתאם לסביבה. התחום החברתי הוא תחום רחב, חשוב ומרכזי המשפיע ישירות על ההיבטים הלימודים והרגשיים.
עבודה זו, עשויה לתרום להבנת הלקות, לראות מהו תפקוד החברתי של ילדים עם לקות למידה. העבודה מראה את התמודדות היום יומית של הילד עם הלקות, איך הוא נאבק בה ואיך הסביבה המשפחתית, הבית ספרית והוא עצמו מושפעים ממנה ומשפיעים עליה. העבודה הראתה איך התחום החברתי משפיע על ההיבט הלימודי והרגשי ולכן העבודה מציעה לעסוק לעומק בנושא החברתי, לעשות מחקרים נוספים שנוכל להבין עוד יותר את הלקות ונוכל לעזור לילד בדרכים נכונות וטובות להתמודד עם הלקות.

תגים:

לקויי למידה · לקות למידה · קוגניטיבי · שילוב · תפקוד חברתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפקודם החברתי של ילדים עם לקויות למידה", סמינריון אודות "תפקודם החברתי של ילדים עם לקויות למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.