היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביטויה של המלחמה הקרה במעורבות הצבאית האמריקנית והסובייטית במלחמת יום הכיפורים

עבודה מס' 070178

מחיר: 447.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המשמעות המעורבות הצבאית של שתי המעצמות במהלך המלחמה ואת ייצוגה של המלחמה ככלי בידי המעצמות במלחמה הקרה.

15,791 מילים ,27 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

משלוחי הציוד הצבאי משני הצדדים היו רק המשכה של המלחמה הקרה במזרח התיכון, שהפך עוד קודם למלחמה (למשל, במלחמת ההתשה) לזירת קרבות שבה נבחנו הטכנולוגיה ותורת הלחימה של הגושים. הזרמות הנשק המאסיביות מצד הסובייטים לבנות בריתם הביאו לכך שארצות הברית חששה כי הלחימה עלולה לגרור עימות ישיר בין המעצמות. החשש לעימות שכזה התגבר כאשר ישראל התכוונה לעשות שימוש בנשק גרעיני פעמיים בשבוע הראשון של המלחמה ופעם בסביבות ה-18 באוקטובר בתגובה לכוננות של מערך טילי הסקאד הסובייטים במצרים, שראשי הקרב שלהם חומשו.
האיום הגרעיני הפך גם לחלק ממשחק המעצמות במלחמה הקרה ביניהן. בהמשך לתבוסת המצרים ולהמשך הכיבוש הישראלי וכיתרו הארמיה השלישית לאחר הכרזת הפסקת האש ב-22 באוקטובר העביר שליט ברית המועצות ברז'נייב איגרת לנשיא האמריקני ניקסון בה הודיע כי מאחר שהישראלים לא עוצרים, על המעצמות לשגר כוחות משותפים, ואם האמריקנים יסרבו - ברית המועצות תשגר כוחות באופן חד-צדדי. בתגובה, ובהמשך לחשד האמריקנים כי למצרים מועברים ראשי קרב גרעיניים, העלו האמריקנים את הכוננות האסטרטגית שלהם ב-24 באוקטובר לדרגת DEFCON 3 שמשמעה כוננות גרעינית, לראשונה מאז משבר הטילים בקובה, זאת כדי לשגר מסר הרתעתי לקרמלין. לדברי אדמסקי ובר-יוסף (2013), ההתפתחויות המודיעיניות הללו, שהביאו את המלחמה הקרה לשיאה במהלך מלחמת יום הכיפורים סביב סוגיית הנשק הגרעיני, השפיעו על אופן ועל מועד סיום הקרבות.
בעבודה זו אבחן את משמעות המעורבות הצבאית של שתי המעצמות במהלך המלחמה ואת ייצוגה של המלחמה ככלי בידי המעצמות במלחמה הקרה.

תוכן העניינים:
מבוא
1. המלחמה הקרה
1.1 רקע
1.1.1 משבר ברלין
1.1.2 מלחמת קוריאה
1.1.3 הפלישה להונגריה ומשבר קובה
1.1.4 מלחמת וייטנאם
1.1.5 המעצמות וסכסוכים מדינתיים אחרים
1.1.6 הפשרת היחסים בין המעצמות (דטאנט)
1.2 השפעת המלחמה הקרה על המזרח התיכון
1.2.1 ברית המועצות
1.2.2 ארצות הברית
2. המעצמות במלחמת יום הכיפורים
דיון
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

המונח "מלחמה קרה" - כתיאור של המתיחות הגיאופוליטית בין ברית המועצות וגרורותיה לבין ארצות הברית ומדינות מערב אירופה, שהשתררה עם תום מלחמת העולם השנייה - מיוחס ליועץ הנשיא האמריקני ברנרד ברוך (Gadis, 2005: 54). ליפמן (Lipman, 1947) טען כי מקור הביטוי בצרפת, שם הוטבע בשנות ה-30 של המאה הקודמת, la guerre froide. הסופר ג'ורג' אורוול השתמש בו במאמר שכתב מייד לאחר המלחמה(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביטויה של המלחמה הקרה במעורבות הצבאית האמריקנית והסובייטית במלחמת יום הכיפורים", סמינריון אודות "ביטויה של המלחמה הקרה במעורבות הצבאית האמריקנית והסובייטית במלחמת יום הכיפורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.