היישום אינו מחובר לאינטרנט

מגדר כמפלה בענישה הפלילית

עבודה מס' 070169

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת השפעת המגדר על שיקול הדעת המשפטי והענישה במשפט הפלילי.

4,109 מילים ,24 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בהגיענו לבחון את עניין השוויון המגדרי (בין המינים) בפסקי דין, חשוב לדון בעיקרון השוויון. בשנים הראשונות להקמת המדינה נתפס השוויון בין המינים כאידיאל שיש לשאוף אליו, וזאת משני טעמים עיקריים: ראשית, ערך השוויון מילא מקום חשוב באידיאולוגיה הסוציאליסטית, אשר אפיינה את דור המייסדים. הגורם השני היה הצרכים הכלכליים האובייקטיביים, שהתעוררו עקב ההתפתחות המואצת של המדינה החדשה, ובראשם - הצורך במיצוי מקסימאלי של כוח העבודה (שילה 2007).

נשאלת על כן השאלה, האם קיים שוויון בין המינים בפסיקה ובענישה הפלילית, ושאלה זו תיבדק בעבודה הנוכחית.

שאלת המחקר: האם קיימת אפליה בין נשים לגברים בענישה הפלילית
השערת המחקר: נשים יופלו לטובה לעומת גברים בענישה הפלילית
על מנת לעלות על שאלת המחקר, בחרתי לערוך מחקר איכותני בו אבדוק חמישה זוגות של מקרי מבחן- בהם תיק אחד של נאשם זכר נוסף של נאשמת נקבה. כל זוג תיקים יכיל מאפיינים אובייקטיביים דומים ככל האפשר- על מנת שאוכל לשמור כמה שניתן על ההשוואה האובייקטיבית.
אם אכן יימצאו ההבדלים בענישה ברוב המכריע של זוגות התיקים, אוכל להצביע על מגמה בשיקול דעת השופטים בהתאם למגדר ולאשש את השערת המחקר שלי.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות ומושגי יסוד
שיטת מחקר
השוואת גזרי דין
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתחומים כגון פסיכולוגיה, סוציולוגיה או חינוך, נהוג להגביל את השימוש במושג "מין" למקרים בהם נדרשת הבחנה בין בני אדם על בסיס ביולוגי. לעומת זאת, הבחנה על פי מגדר, היא כזו המזהה את מינו של אדם על פי תווים חיצוניים ועל-פי מרכיבי התנהגות מסוימים. זוהי הגדרה חברתית-תרבותית, בשונה מן ההגדרה הביולוגית של המילה "מין". השימוש במילה "מגדר" בא לבטל או לצמצם את השפעתה של ההנחה המסורתית, שלפיה יש הקבלה הכרחית ובלתי נמנעת בין המין הביולוגי למין הפסיכולוגי. כלומר, שקיימת הקבלה בין זכריות לגבריות ובין נקביות לנשיות (מלאך-פיינס, 1997).

תגים:

משפט · משפט פלילי · ענישה · ענישה פלילית · המשפט בישראל · מגדר · פסקי דין · נשים · גברים · שוויון זכויות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מגדר כמפלה בענישה הפלילית", סמינריון אודות "מגדר כמפלה בענישה הפלילית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.