היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת יחסים פיננסיים על מחירי מניות במדד ת"א

עבודה מס' 070160

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת היחסים הפיננסים הבולטים על רמת מחירי המניות במדד ת"א 100 בין השנים 2010-2012.

6,804 מילים ,11 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

בחינה תקופתית של רמת מחירי המניות, חשובה במיוחד כדי לזהות התפתחויות חריגות המבטאות התהוות של בועת מחירי נכסים, המסכנות את היציבות הפיננסית. מודל לתמחור נכסי ההון ה-CAPM היה אמור ליצור מסגרת פשוטה לחיזוי רמת מחירי המניות, אולם לאכזבת המשקיעים בדיקות אמפיריות של תקפות המודל הראו כי התוצאות החזויות אינן תואמות את המציאות.
המשמעות היא שתוחלת התשואה של נכס היתה אמורה להיות מוסברת על ידי הסיכון השיטתי בלבד שנמדד ע"י ה-BETA של המניה (מידת הרגישות של המניה לתנודתיות השוק). אולם מחקרים ברחבי העולם וגם בארץ הוכיחו כי גודל הפירמה והיחס בין שווי הונה בספרים לשוויה בשוק, תורמים תרומה משמעותית להסבר תשואת המניה ואף בחלק מן המקרים הפכו את הbeta ללא רלוונטית.
לפיכך יש מקום לגבש שיטה לבחינת רמות המחירים בשוק המניות, בפרט כדי לבדוק האם הן מתאימות לתנאים הריאליים של המשק הישראלי. בהתאם למחקרו של איתי פורמן בשנת 2009 אודות השפעות היחסים הפיננסיים בשוק ההון הישראלי בשנת 2009 והמלצותיו לבחון את היחסים הפיננסים הבאים: מכפיל רווח, מכפיל מכירות, רמת מינוף, שיעור הצמיחה ברווח ואף משתנים איכותיים כמו המלצות אנליסטים על תשואת המניות.
במחקרנו בחנו את היחסים הפיננסים הבולטים שלדעתנו יכלו להיות המשפיעים ביותר על רמת מחירי המניות במדד ת"א 100 בין השנים 2010-2012. יחסים אלו כוללים: מכפיל הון, מכפיל מאזן, מכפיל רווח, מכפיל תזרים, תזרים להוצאות מימון, מנוף פיננסי ויחס שוטף.

במחקרנו החלטנו לבחון מודל דומה במהותו לזה של איתי פורמן, כמו כן לקחנו 8 משתנים שונים וכל אחד מהם יכול להטות את תשואת המניה, בחירת המשתנים נעשתה בקפידה והפרמטרים לבחירתם היו:
א. חדשנות, פרמטרים שעוד לא נבדקו על מדד ת"א 100
ב. אמינות, בראש ובראשונה העדיפות הייתה לקחת יחסים שנראו לנו אמינים והכי קרובים לנתונים האמתיים אודות החברות שאותן מייצגות המניות.
ג. יחסים דומיננטיים, שעל פי מחקרים קודמים היו רלוונטיים למדידת התנודות במניות.
ד. שוני בין חברות- יחסים שהיו שונים ברמות שלהם בהשוואה בין המניות.

המחקר נעשה על תשואות מניות במדד ת"א 100 בתקופות שבין השנים 2010-2012, ונלקח מדגם של 60 מניות דומיננטיות במדד ושנתוניהן היו אמינים.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירה ספרותית
1.3 מודל CAPM
2.3 גרף המודל
3.3 מודל הCAMP בישראל
4.3 תיאוריית יעילות השוק
5.3 יחסים פיננסיים
4. המחקר
1.4 המודל
2.4 המשתנה התלוי (תשואות מניות מדד ת"א 100)
3.4 המשתנים הבלתי תלויים:(יחסים פיננסיים)
5. תוצאות המחקר וממצאים
1. הביטא
2. מכפיל רווח
3. מכפיל מאזן
4. מכפיל תזרים
5. מכפיל הון
6. יחס שוטף
7. מנוף פיננסי
6. המלצות ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים - טבלאות SPSS

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת קובצי SPSS

קטע מהעבודה:

1.3 מודל CAPM
המודל הבסיסי לתמחור נכסים, הוצע ע"י markovitz (1959), המודל משמש להערכת שווי מניה באמצעות שני פרמטרים הקשורים ביניהם בקשר ישיר, והם השקעה בנכס חסר סיכון והשקעה בתיק השוק (מניות בעלות סיכון כלשהו), והקומבינציה ביניהם.

תגים:

שוק ההון · מניות · יחסים פיננסים · מכפיל · סמינריון בכלכלה · סמינריון · בורסה · מניות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת יחסים פיננסיים על מחירי מניות במדד ת"א", סמינריון אודות "השפעת יחסים פיננסיים על מחירי מניות במדד ת"א" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.