היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלה אתנית ומיעוט לאומי

עבודה מס' 070153

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כלכלת הדרוזים ברמת הגולן - היבטים גיאו-פוליטיים.

9,973 מילים ,22 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בכלכלה אתנית ובמבנה הכלכלי-תעסוקתי של מיעוט אתני-דתי: הדרוזים ברמת הגולן.
שאלות המחקר:
האם הדרוזים ברמת הגולן (שטח ריבוני של מדינת ישראל, שטח כבוש שלא מוכר בצורה גורפת ברמה הבינלאומי) כקבוצה אתנית, נפרדת במאפייניה משאר הדרוזים במדינת ישראל, מקיימת את התנאים של כלכלה אתנית לפי התיאוריה ביחס למציאות בשטח? האם הדרוזים ברמת הגולן הם קבוצה אתנית ייחודית בשל מיקומם הגיאוגרפי במקום המוגדר כגיאו-פוליטי? האם ניתן להגדיר את הדרוזים ברמת הגולן כמיעוט לאומי בשל השונות הבולטת שהינם לאוכלוסיית הרוב מחד לאוכלוסיית הדרוזים במדינת ישראל מאידך?
הטענות שתיבחנה במחקר (ההשערות): הדרוזים ברמת הגולן מקיימים כלכלה בבעלות אתנית בתחום הבניין והתעשייה כבעלי עסקים פרטיים כקבלני בנייה וכמעסיקים אתניים בקהילתם. הדרוזים ברמת הגולן הם תוצר בשינוי מתמיד (דהיינו מושפעים) בשל מיקומם הגיאו-פוליטי ואירועי ההיסטוריה ששינו את מאפייניהם בשונה מכלל הקבוצה האתנית שלהם היא שייכת.
אנו מקווים שנוכל לשפוך אור על הנושאים הללו מכיוון שהמידע שיש עליהם באקדמיה מעט ומיושן בכך לתרום תועלת משמעותית ומעשית ממחקר זה.

המחקר בוצע בשיטה של מחקר מתאמי על מנת לבדוק את ההתאמה בין המשתנים השונים.
המחקר למעשה מתחלק לשני חלקים: 1. יציאה לשטח וביצוע ראיונות עומק עם הנבדקים במיקומים שונים. 2 .דליית נתונים אמפיריים מתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) של מדינת ישראל. את שלל הנתונים משני החלקים השוונו ומשם הופקו המסקנות.

תוכן עניינים:
1 מבוא
2 המסגרת התיאורטית
3 רקע היסטורי
4 רקע דמוגראפי
4.1 הכפרים הדרוזים ברמת הגולן
4.2 המאפיינים הייחודיים של הדרוזים ברמת הגולן
4.3 תעסוקת הדרוזים בגולן
5 שיטת המחקר
נספח 1. לוח התיעוד של הנחקרים ופרטיהם
נספח 2. לוח תוצאות מגדם שטח
6 הממצאים
7 דיון
8 מסקנות
9 סיכום
10 ביבליוגרפיה
11 נספחים
נספח 3. שאלון לדוגמא
נספח 4. גרפים
נספח 5. לוחות נתוני למ"ס

קטע מהעבודה:

לפי סלמאן "מלחמת העולם השנייה והשינויים הפוליטיים שהתחוללו במזרח התיכון במהלכה שמו קץ לקשרי הידידות שנוצרו בין יהודים לדרוזים בשנות ה-30 של המאה ה-20. הקמתן של שתי מדינות עצמאיות בסוריה ולבנון ניתקה את הקשרים בין היהודים החיים במדינות אלה לבין היהודים בארץ-ישראל, וגם בינם לבין דרוזי הארץ. האחרונים הוסיפו לטפח את יחסי ידידות עם היהודים, ואף עזרו להם בתקופת מלחמת העצמאות ב-1948. הם הוסיפו לשרת את מדינת ישראל גם בימינו. ממשלת ישראל מצדה מגלה מאז ועד היום יחס אוהד לתושביה הדרוזים ומכבדת את מסורותיהם ואת מנהיגיהם (פלאח, 2000, עמ' 194).

תגים:

אתניות · דרוזים · לאום · רמת הגולן · פוליטי · גיאוגרפיה · כלכלה · מיטוע · דפוסי התנהגות · חברה · מיעוטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלה אתנית ומיעוט לאומי", סמינריון אודות "כלכלה אתנית ומיעוט לאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.