היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת המלצות אנליסטים על מחיר המניה

עבודה מס' 070116

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם המלצת אנליסטים משפיעה על התשואה העודפת של המניה?

5,327 מילים ,14 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

הנושא של חיזוי מחירי המניות נתפס מאז ומועלם כסוגיה האקטואלית ביותר בקרב שוקי ההון ברחבי העולם. עשרות אלפי אנליסטים מגבשים מידי יום ביומו הערכות סובייקטיביות לגבי תנודת מחירי ניירות ערך מתוך מטרה לספק לציבור המשקיעים תשואה עודפת. יחד עם זאת, מחקרים שנערכו בעבר מצביעים על הצלחה חלקית בחיזוי המלצות אנליסטים ועל שיקולים נוספים המשפיעים על גיבוש חוות דעתם. מטרת עבודת המחקר הנוכחית היא לבחון את הקשר בין חוות דעתם של אנליסטים לבין ערך המניה כאשר שאלת המחקר המרכזית לעבודה זו היא האם המלצת אנליסטים משפיעה על התשואה העודפת של המניה?
הרציונאל שעומד בבסיס המחקר הנוכחי היה כי האנליסטים מונעים משלל של גורמים שאינם אובייקטיבים בהמלצותיהם וכי לחוות דעתם ישנה השפעה על מחזורי המסחר ככלל, ועל ערך המניה בפרט.
השערת המחקר שנבדקה היא כי המלצת קנייה של אנליסטים מובילה לתשואה עודפת גבוהה בחלון זמן (60 יום) סביב אירוע ההמלצה. כלי המחקר שסייע לי לבחון סוגיה זו הינו מחקר ניסויי במתכונת של ניתוח אירועים (Event Studies) בישראל בין השנים 2007-2013. מדגם הנתונים מבוסס על 30 חברות ציבוריות בישראל המרכיבות מדדי מניות שונים כגון ת"א 25, 75, 100. מעבר לכך, מדגם זה הינו רב סקטוריאלי והחברות שנדגמו הינן חמשת החברות הגדולות במדדי ענפים שונים בבורסה בתל אביב, כגון: מדד הבלוטק, בנקים, נדל"ן 15,ביטוח, תקשורת וחיפושי נפט וגז.
הממצאים העיקריים שעלו במחקר מראים כי לחוות דעתם והמלצותיהם של האנליסטים ישנה השפעה על ערך המניה ועל תנודות מחזור המסחר. באופן ספציפי יותר, ראיתי כי המלצת קנייה של אנליסטים מובילה לתשואה עודפת גבוהה בפרק הזמן של שלושים הימים שלאחר פרסום ההמלצה וזאת ביחס לתשואה עודפת נמוכה במהלך שלושים הימים שקדמו להמלצת הקנייה. תוצאה זו, לדעתי, מהווה ראיה לכך שבמועד שלפני פרסום ההמלצה לא דולף לשוק מידע המשפיע על שער המניה המומלצת ומוביל לעלייה ניכרת בתשואה עוד בטרם פרסום המלצת האנליסט. לראייה זו משמעות רבה בגיבוש אסטרטגיית השקעה בשוק ההון בישראל כפי שאדגים במהלך המחקר.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
מבנה הנתונים
ניתוח תוצאות
סיכום ומסקנות
מקורות

קטע מהעבודה:

המלצות אנליסטים הוא תחום סיקור של חברות ציבוריות שמפרסמים אנליסטים המשתייכים לגופים פיננסים שונים, ובהם ניתוח של מצב החברה, הערכת שווי והמלצה האם כדאי לרכוש את המניה. האנליסטים, בגופי ההשקעות מבצעים ניתוחים על החברות הציבוריות השונות, ועל בסיסן מחליטים להמליץ האם מחיר המניה גבוה או נמוך לעומת השווי הכלכלי של החברה, ובהתאם לכך האם כדאי למעשה לרכוש את המניה או למכור אותה. (לוי, 2006).

תגים:

שוק ההון · מניות · ניירות ערך · בורסה · השקעות · אנליסט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת המלצות אנליסטים על מחיר המניה", סמינריון אודות "השפעת המלצות אנליסטים על מחיר המניה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.