היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרסומות של נשים כמשקפות את התפיסה המגדרית בחברה הישראלית

עבודה מס' 070099

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות למוצרי הפרסום ולדרך השימוש בנשים בפרסום בחמש השנים האחרונות - ניתוח 6 פרסומות.

5,366 מילים ,23 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

פרסומות נחשבות להשתקפות אמיתית, בימינו אלה, לחברה בה אנו חיים. דרך הפרסומת ניתן לגלות נורמות חברתיות וסטריאוטיפים המגדירים תפקודי הנשים או הגברים, לבחון את המשמעות של היותם נשים או גברים, ולהבחין בדרכים בהם צריכים להתלבש או בכלל להתנהג באותה חברה (Goffman, 1976). עבודה זו תעסוק בשאלות אלה: כיצד מוצגות נשים בפרסומות הישראליות? אילו דימויים עולים בהן? איך דימויים אלה קשורים לדימויי הנשים בחברה? מהן ההשלכות של דימויים אלה על עיצוב התפיסות המגדריות בחברה הישראלית?
Goffman (1976) הסיק כי ישנו הבדל מהותי בין ייצוג נשים בפרסומות לבין גברים, כך שגבר מוצג בדרך כלל בדמותו של האב, הפרוטקטיבי, זה שמגע ידו חזק, גבוה, חסון, בעל סמכות, ואילו האישה מוצגת כדמות נמוכה יותר, חלשה, רופסת, בעלת אחיזה קלה בקרקע, בתנוחה רוכנת או כורעת, כזו הזקוקה להגנה מצדו של הגבר.
לא קשה היום להבחין כי הדימוי הנשי בפרסומות הינו חיוני למשיכת הצרכן לפרסומת, ולמוצר. מוצר זה יכול להיות כל דבר, בין אם זה מזון, סבון, אופנה, מכונית, או כל דבר אחר. מה שחשוב בפרסומת זה לא המוצר עצמו, אלא האישה היפה, המתלווה לו, משווקת אותו, נהנית ממנו, ומציעה אותו לצרכן. תופעה זו, בה מופיעה בצורה נחותה, משפילה, ופוגעת בהן אישית, ובמעמדן בחברה בכלל, הינה תופעה מתעצמת, לדעתי, בערוצי התקשורת השונים. יתרה מזאת, היא תופעה שמעמידה את נשות החברה בפני סוג אחר של השפלה, השונה בצורתו מאלו שהיו בימי קודמינו, אך דומה בתוכנו לכל השפלה שנודעה על חוויותיהן של נשים בהיסטוריית החברות הפטריארכלית, לאורך הזמן.
תופעה זו מובילה אותי, כסטודנטית וכאישה, לחקור את החברה שלי ואת התפיסה המגדרית הקיימת בה, דרך הפרסומות שעלו בערוצי התקשורת. לכן, בעבודה זו אעסוק בקשר בין דימויים בפרסומות לדימויים בחברה, ואעקוב אחר פרסומות בטלוויזיה, בעיתונות וברשתות החברתיות, בתקופת שלוש-ארבע השנים האחרונות, ואבחן דוגמאות לפרסום בו מופיעות נשים. אני מתעניינת בבדיקת הקשר בין הדימויים הנשיים והגבריים המופיעים בפרסומות, לבין דגמים של תפיסות מגדריות בחברה הישראלית.
הפרק הראשון של העבודה מהווה פתיחה לנושא המרכזי שבה, וכולל הגדרות, רקע מהפמיניזם הפסיכולוגי, סקירה של מחקרים אשר בחנו את הסטריאוטיפים המגדריים בחברה המערבית והישראלית, בנוסף למחקרים שנגעו במשמעויות השונות העומדות מאחורי השימוש בנשים בפרסומות. הפרק השני התמקד בפרסומות ובמסרים התקשורתיים המועברים לציבור באמצעות הפרסומות. בפרק זה מוצגות שש הפרסומות שנדגמו בעבודה זו. כלל הפרסומות מופיעות עם תמונה אשר ממחישה את הייצוג הנשי, ועם תיאור וניתוח שהתבססו על הסקירה שקדמה לכך. בנוסף, הודגשה החפצת הנשים באותן פרסומות. לבסוף, הפרק השלישי עסק בהשלכות הפרסום על הנשים ועל החברה בכלל.

תוכן עניינים:
מבוא
1. דימויי הנשים בפרסומות- מין ומגדר
1.1 סטריאוטיפים וחלוקה מגדרית: נשים לעומת גברים
1.2 נשים בפרסומות- סקירה מעולמות תוכן
1.3 מיניות נשים בפרסום

2. מסרים תקשורתיים בפרסומות
2.1 מסרים ומשמעויות
2.2 הגוף הנשי בפרסומות
2.3 החפצת נשים בפרסום

3. השלכות הפרסום
3.1 השלכות הפרסום על נשים
3.2 השלכות הפרסום על החברה

4. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

חוקרים רבים נוטים להשתמש במונח "מין" (Sex) בהקשר של הבחנה בין נשים לגברים מבחינת ביולוגית בלבד, ואילו "מגדר" (Gender), הוא מונח אשר בו מתייחסים להבחנות תרבותיות ביניהם. לפי כך, מין נתפס למונח כוללני יותר, שעשוי לשמש בהבחנה כללית מנוטרלת ממטענים תרבותיים-חברתיים בין נשים וגברים (Murnen & Don, 2012).

תגים:

נשים · אפליה · סטריאוטיפים · סטראוטיפ · חלוקה מגדרית · פרסום · סקסיזם · פמיניזם · מעמד האישה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרסומות של נשים כמשקפות את התפיסה המגדרית בחברה הישראלית", סמינריון אודות "פרסומות של נשים כמשקפות את התפיסה המגדרית בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.