היישום אינו מחובר לאינטרנט

כיסוי ראש ועיטור פניהן של הנשים המוסלמיות

עבודה מס' 070087

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים סימבולים לכיסוי ראש ועיטור פניהן של הנשים המוסלמיות על פי הקוראן והחדית'.

3,686 מילים ,7 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

על מנת להבין את זכותן של הנשים לעטות את ראשן וגופן, ברצוני לבחון בעבודה זו את הקודים התרבותיים בלבושן של נשים מוסלמיות בעבר, הנסמכים על המקורות הנורמטיביים הקנוניים - הקוראן והחדית'. שאלת המחקר: כיצד השפיע הקוראן והחדית' על לבושן וקישוטן של הנשים המוסלמיות בעבר? תחילה אסקור את נושא כיסוי הראש בראיה מודרנית כיום, ולאחר מכן אפנה למקורות הקדומים של תחילת תקופת האסלאם.
הלבוש הינו סמל, והוא סממן מאפיין של תרבות, וגלומות בו משמעיות חברתיות שונות. בהקשר האסלאמי בחרתי לנתח את משמעויות אלו כפי שהן משתקפות בספרות הערבית קלאסית. בטקסטים שביקשו לעצב את המראה ההולם לנשים המוסלמיות, דרך הקוראן והחדית'. מקורו של הקוראן, כתב הקודש המוסלמי, בחג'אז של אמצע המאה השביעית. החדית' נוצר במאתיים השנים הראשונות לקיום האסלאם, עיקר חשיבותו נובע מחלק בלתי נפרד מחיי הקהילייה המוסלמית.

תוכן עניינים:
מבוא
כיסוי ועיטור ראשיהן של נשים על פי הקוראן והחדית'
כיסוי הראש לנשים באסלאם על פי ההלכה
כיסוי הראש וקישוטו
בחינת ממדים סימבוליים בחברה האסלאמית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

העיסוק בזכויות הנשים בעולם המוסלמי נרחב ובמיוחד בשנים האחרונות הוא מקיף ספרות ענפה העוסקת במרכיבים רבים בחייה של האישה המוסלמית בעולם הערבי הלא ערבי(2). בפרק זה אסקור תחילה על היחס לגבי כיסוי הראש בראיה המודרנית.

תגים:

אסלאם · איסלם · מוסלמים · הלכה · חיג'אב · נשים · מעמד האשה · פמיניזם · ביגוד · בגדים · מסורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיסוי ראש ועיטור פניהן של הנשים המוסלמיות", סמינריון אודות "כיסוי ראש ועיטור פניהן של הנשים המוסלמיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.