היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחלת הנטינגטון

עבודה מס' 070084

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכים להתמודדות וטיפול בהווה וטיפול עתידי באמצעות השתלת תאי גזע (סקירת ספרות).

4,060 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

מחלת הנטינגטון היא מחלה ניוונית, תורשתית ופרוגרסיבית הנגרמת ממוות של תאים במוח. המחלה גורמת לדמנציה ואובדן זיכרון ומתאפיינת בליקוי תנועתי בשם כוריאה, כלומר תנועות לא רצוניות המזכירות מחול. המחלה תוארה לראשונה בשנת 1872 על ידי רופא מניו יורק בשם ג'ורג' הנטינגטון. המחלה מועברת בתורשה דומיננטית עם חדירות חלקית, לפיכך, לא כל אדם הנושא את הגנוטיפ, הגורם למחלה, יבטא אותה. הפגם הגנטי הוא הכפלה של שלושה נוקליאוטידים (CAG) וחזרתם פעם אחר פעם באזור המקודד לחלבון של הגן. מחלת הנטינגטון מראה החמרה של המחלה עם התקדמות הדורות בעקבות התווספות של עוד ועוד חזרות. החמרה זו מתרחשת בעיקר כאשר המחלה מורשת מהאב.
ההתפתחויות האחרונות בביולוגיה של תאי גזע מעלות את האפשרות להשתיל תאים כטיפול במחלות נוירולוגיות שונות. הידע הרב שנרכש עד היום באמצעות השתלות תאי גזע שונים במודלים של מחלות נוירולוגיות בבעלי חיים מהווה בסיס מדעי וקליני, כדי לקרב את יישום הגישה הטיפולית במחלות נוירולוגיות בבני אדם בעתיד הלא רחוק. השפעות מיטיבות של השתלת תאי גזע מסוגים אלה על המהלך הקליני והסימנים הפתולוגיים דווחו בחיות מודל של שבץ מוחי, פגיעות חוט שדרה, מחלת פרקינסון, מחלת הנטינגטון, amyotrophic lateral sclerosis וטרשת נפוצה. המחקר בשנים האחרונות כוון בעיקר לניסיונות להבין מהו סוד ההצלחה של התאים המושתלים. מחקרים רבים חוקרים את השאלה האם תאי גזע יכולים להביא לריפוי במערכת העצבים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. כיצד מתבצעת האבחנה של המחלה?
3. מחלת הנטינגטון והשפעתה על המערכת המשפחתית
4. סקירה של המחקר במחלה
- השתלת תאי גזע, מחלות נוירולוגיות ומה שביניהם
- הטיפול הטבעי במחלת הנטינגטון
דיון וסיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

מחלת הנטינגטון היא מחלה ניוונית, תורשתית ופרוגרסיבית הנגרמת ממוות של תאים במוח. המחלה גורמת גם לדמנציה ולאובדן זיכרון. שכיחות המחלה המקובלת במערב היא 5 -8 לכל 100,000 אנשים (1).

תגים:

ניוון · גנטי · נוירוגנטיקה · גנטיקה · מחלות גנטיות · תאי גזע · משפחה · רפואה · מדעים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחלת הנטינגטון", סמינריון אודות "מחלת הנטינגטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.