היישום אינו מחובר לאינטרנט

איגרות הרמב"ם והפולמוס סביב הרמב"ם

עבודה מס' 070079

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת נושא איגרות הרמב"ם והפולמוס סביב איגרות אלו באמצעות ספרים ומאמרים.

4,210 מילים ,7 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

"מורה נבוכים" בתרגומו העברי בספרד הנוצרית ובפרובנס והתפשטותו המהירה, החמיר את תודעת הסכנה האורבת לממסד הרבני המבוסס על העמדות המסורתיות המקובלות מפני "סודות המורה", מה שמסביר גם את העובדה שתלמידי הרמב"ם התמקדו במשך המאה השלוש-עשרה בהפצת רעיונותיו, בפירושם ובמגננה הפולמוסית על כשרותם, ולא נתנו דעתם על יצירה פילוסופית מקורית. בניהם היו גם הוגים מקוריים, שכתבו ופירשו בצורה מכוונת, מעניינת ומעמיקה. אך איש מהם לא העמיד שיטה פילוסופית משלו. רק לקראת סוף המאה השלוש-עשרה וראשית המאה הארבע-עשרה נוצרה תשתית שהצמיחה שיטות חדשות. מה שנגרם על ידי הצטברות של תוצאות העימותים הפרשניים מזה והתמורות שחלו בפילוסופיה הכללית, הערבית והנוצרית מזה.
בעבודה זו אבחן את נושא איגרות הרמב"ם והפולמוס סביב איגרות אלו, וזאת באמצעות ספרים ומאמרים.

תוכן עניינים:
מבוא
הפולמוסים מסביב ללימוד כתבי הרמב"ם
הרמב"ם בעיני החוקרים המודרניים
ביקורת על שיטת הרמב"ם
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"משנה תורה" נחשב לספרו ההלכתי הגדול של הרמב"ם, זהו חיבור יוצא דופן המהווה חידוש בעולם היצירה הרבני והרמב"ם עצמו מדגיש זאת בפתיחת ספרו. החיבור עצמו הינו ניסיון 'נועז' לארגן בספר אחד את כל פסקי ההלכה אין תקדים בעולם היהודי. הרמב"ם ציין את ייחודו של מפעלו במלים ומה הניע אותו לכתוב את הספר בצורתו זו, הרצון לקבץ הלכות מפוזרות ולבארן, ולהניח הלכה פסוקה בהישג ידם של גדולים וקטנים(4).

תגים:

רמבם · פולמוס · ימי הביניים · הלכה · יהדות · ספרד · מחשבה יהודית · מורה נבוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "איגרות הרמב"ם והפולמוס סביב הרמב"ם", סמינריון אודות "איגרות הרמב"ם והפולמוס סביב הרמב"ם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.