היישום אינו מחובר לאינטרנט

משפט ואינטרנט: אחריותם של ספקים לתוכן פרסומם של אחרים

עבודה מס' 070028

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רציונאל ומציאות, השלכות ונגזרות בראי זכויות אדם מול אינטרס הציבור לשמירה על פרטיותו ומלשון הרע.

8,062 מילים ,29 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

הטוקבקים הפכו בשנים האחרונות לבמה ציבורית משמעותית ביותר, בה ניתן לחוש את 'דופק הציבור', וכל אדם יכול בלחיצת עכבר, להביע את דעתו בכל נושא שבעולם. אין ספק, כי יש בכך משום הגשמה ומימוש של חופש הביטוי בצורה המיידית והברורה ביותר. מאידך, נשאלת השאלה - מהם גבולותיו של חופש זה, והאם באמת הדף, או במקרה זה, המחשב, סופג הכל? האם כל אמירה שהיא מתקבלת כחלק מחופש הביטוי?
שאלות אלו מתחדדות לאור העובדה שהאינטרנט מאפשר לכותב המגיב (הטוקבקיסט) להישאר באנונימיות מוחלטת, כך שהחופש האישי לכתוב תגובות גם כשהן פחות מקובלות, הוא גדול במיוחד.

בעבודתי זו שתכלול פסיקה, מאמרים, ספרות וידע אישי, אנסה לבחון את אחריותם של אתרים לתוכן פרסומם של גולשים אנונימיים - רציונאל ומציאות, השלכות ונגזרות בראי זכויות אדם מול אינטרס הציבור לשמירה על פרטיותו ומלשון הרע. על מנת להגשים מטרה זו אעבור דרך מס' שלבים: תחילה אתאר ואסביר את הסוגיה והשלכותיה, לאחר מכן אעמוד על הקושי בחשיפת הגולשים האנונימיים, אדון בנפקותו של חופש הביטוי בסוגיה זו לאחר מכן את המטריה הנורמטיבית מהם שואבים בתי המשפט ובתי הדין את הסמכות לדון בסוגיה זו. אסקור ואדון בפסיקה שניתנה בשנים האחרונות בסוגיה זו כמו"כ אצור משפט משווה מול המערכת המשפטית האמריקאית והאירופאית, פתרונות חלופיים לפתירת הבעיה, ולבסוף אציג את הסיכום ומסקנותיי.

תוכן עניינים:
א. הקדמה
ב. הקושי בחשיפת גולשים אנונימיים
ג. חופש הביטוי באינטרנט
ד. המטריה הנורמטיבית
* חוק איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965
* הצעת חוק לתיקון חוק איסור לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות התשס"ח -2007
* תזכיר חוק מסחר אלקטרוני התשס"ו - 2005
ה. פסקי דין מהותיים שניתנו בעניין אחריותם של מפרסמים
ו. משפט משווה ארה"ב ואירופה
ז. פתרונות חלופיים
ח. סוף דבר

קטע מהעבודה:

גדולים וחכמים "יושבים על המדוכה"(6) בכדי להפחית ככל שניתן פגיעה בזכויות האדם ו/או הפרט שנגרמות מאופי הפעולה של פרסום דברים פוגעניים, המשתלחים במושאי כתבות, בעיתונאים, ובבעלי טורים, בעדות, מגזרים ואף בטוקבקיסטים אחרים בשם חופש הדיבור, ובנוסף, לנסות ולאזן בין זכויות ו/או ערכים מתנגשים לדוגמא: "זכות הציבור לדעת", "חופש הביטוי", "שמירה על כבוד האדם" "הזכות לפרטיות" לבין החשיפה למסרים פוגעניים ו/או "ללשון הרע".

תגים:

אינטרנט · טורבק · טוקבקים · תגוביות · טוקבקיסטים · אנונימיות · פרטיות · זכויות אדם · שם טוב · חופש הביטוי · לשון הרע · דיבה · פסיקה · משפט משווה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משפט ואינטרנט: אחריותם של ספקים לתוכן פרסומם של אחרים", סמינריון אודות "משפט ואינטרנט: אחריותם של ספקים לתוכן פרסומם של אחרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.