היישום אינו מחובר לאינטרנט

בני הדור השני לניצולי השואה בקולנוע

עבודה מס' 070019

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה לידי ביטוי התמודדותם של בני הדור השני עם זיכרונות הוריהם בקולנוע הדוקומנטרי משנות השמונים ואילך.

16,474 מילים ,30 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

במסגרת העבודה, בחרתי לעסוק בנושא: "בני הדור השני לניצולי השואה בקולנוע", ולבחון את שאלת המחקר: "כיצד באה לידי ביטוי התמודדותם של בני הדור השני עם זיכרונות הוריהם בקולנוע הדוקומנטרי משנות השמונים ואילך?".
את שאלת המחקר שלי אבדוק באמצעות שלושה סרטי קולנוע, שעוסקים בדור השני ובהתמודדות שלהם עם סיפור השואה של הוריהם, ובאמצעות מקורות ספרותיים שעוסקים בנושא.
הסרטים הם: הראשון, "הוגו" משנת 1990, סרטו של יאיר לב, שבו לב מדובב את אביו הוגו ואת דודו, ניצולי מחנות הנאצים. בסרט מספר אביו כיצד הם שרדו את השואה ומתאר כיצד משפיעות החוויות שעבר על ההווה שלו. כאשר הסרט יצא, הוא עורר הדים רבים מכיוון שהיה אחד מהסרטים הראשונים אשר עסקו בצורה ישירה ונועזת בחוויות הדור השני.
השני, "פיצה באושוויץ" משנת 2007, באחד התקצירים של הסרט נכתב, כי: "דני נבו, ניצול שואה, מעיד על עצמו שהוא בעל תואר בי-איי (בוגר אושוויץ), ושהיה לו רופא אישי שטיפל בו - ד"ר מנגלה. האיש הגבוה, שלעולם אינו בוכה, כבר הצטרף לכל משלחת אפשרית לפולין ולמחנות ההשמדה, אבל לא הצליח עד כה בדבר אחד: לקחת את ילדיו, שגי ומירי, אל מחוזות ילדותו האבודה בליטא.
הסרט השלישי והחדש ביותר - "שישה מיליון ואחד", של דוד פישר משנת 2011. הסרט מספר את סיפורו של יוסף פישר, אביו של דוד, שתיאר את הישרדותו במחנות הנאצים באוסטריה ביומן שכתב. דוד מגלה את היומן ולוקח את שלושת אחיו למסע אישי ומשפחתי, אשר פותח את כל הפצעים הישנים.
במסגרת הדיון, בחרתי להתמקד בדרכי ההתמודדות של בני הדור השני. הסרטים מציגים ניצולים שעל אף ההיקלטות המוצלחת בארץ והקמת משפחות חדשות, הטראומה של השואה אינה מרפה מהם ומלווה אותם במהלך כל חייהם. נושא חשוב לדיון אם כך, הוא כיצד מתמודדים בני הדור השני עם עובדה מצערת זאת, וכיצד הקולנוע מציג זאת?
כדי לחקור את שאלת ההתמודדות של הדור השני עם הטראומות של הוריהם, אביא כאן מחקרים פסיכולוגיים על הניצולים ועל ילדיהם, אבחן את היחס לניצולי השואה בארץ באמצעות הקולנוע לאורך השנים, ואנתח את שלושת הסרטים שציינתי קודם.

תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
מחקר פסיכולוגי על ניצולי שואה
בני הדור השני
גישות בקולנוע הדוקומנטרי לניצולי השואה
פרק ראשון: ניתוח הסרט "הוגו"
פרק שני: ניתוח הסרט "פיצה באושוויץ"
פרק שלישי: ניתוח הסרט "שישה מיליון ואחד"
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקר אמריקאי שבדק ניצולי שואה שפנו לטיפול פסיכולוגי מעלה את הממצאים שהניצולים חווים פוסט טראומה כל חייהם. חוקרים בדקו 27 ניצולי שואה חמישים שנה לאחר השואה שפנו אליהם לטיפול, ומתוכם ל 20 מטופלים, או 74% נמצאה הפרעה פוסט טראומטית, מה שמראה שהתופעה נמצאת אצלם לאורך כל חייהם (טרפלר, בראונשטיין, מוסקוביץ, פרידמן, 2007).

תגים:

שואה · הדור השני · דור שני · תיעודי · סרטים · קולנוע ישראלי · ניצולים · היסטוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בני הדור השני לניצולי השואה בקולנוע", סמינריון אודות "בני הדור השני לניצולי השואה בקולנוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.