היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבט רטרוספקטיבי של בוגרים בעלי ADHD לעבר שנות התבגרותם בנושא של אלימות

עבודה מס' 070013

מחיר: 326.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני שבוצע באמצעות ראיונות.

11,395 מילים ,13 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

במסגרת הקורס, בחרתי לעסוק בנושא: "מבט רטרוספקטיבי של בוגרים בעליADHD לעבר שנות התבגרותם בנושא של אלימות". שאלת המחקר שלי הינה: כיצד בא לידי ביטוי המבט הרטרוספקטיבי של בוגרים בעליADHD לעבר שנות התבגרותם בנושא של אלימות? והאם קיים פער בין אופן ראייתם ופרשנותם את נושא האלימות בגיל ההתבגרות לבין אופן ראייתם ופרשנותם את נושא האלימות כיום, בחייהם הבוגרים?
במסגרת המחקר, ביצעתי ראיונות עם חמישה אנשים בטווח הגילאים 18-30, בעלי בעיות קשב וריכוז, שלוו בבעיות התנהגות, שכללו: הן אלימות מילולית והן אלימות פיזית.
מבנה העבודה: פרק ראשון, יכלול את החלק הספרותי, שיכלול מס' היבטים מרכזיים בנוגע לתופעה, למשמעויותיה ולהשלכותיה; הקשיים שניצבים בפני הסובלים מהתופעה ובפני הסובבים אותם; ודרכי הטיפול האופציונליים. פרק שני, יכלול את שיטת המחקר; בפרק זה אתמקד בראיונות כמחקר איכותני; פרק שלישי, יכלול את הממצאים, כפי שהם באו לידי ביטוי במסגרת הראיונות; פרק רביעי, יכלול דיון שישלב בתוכו מס' סוגיות מרכזיות שהועלו במסגרת הראיונות, בד בבד עם התייחסות לסוגיות הללו מהספרות; כמו גם, מס' מסקנות מרכזיות בנוגע לתופעה הרחבה בכלל, ולבעיות ההתנהגות בראייה רטרוספקטיבית בפרט.

על מנת לענות על שאלת המחקר ולשמור על מהימנות המחקר, בחרתי לקיים חמישה ראיונות נפרדים עם חמישה אנשים בוגרים, שנמצאים בטווח הגילאים 18-30, ושאובחנו בעברם, בתקופת ילדותם או בתקופת התבגרותם, כבעלי ADHD. חשוב להדגיש, כי מעבר למכנה המשותף של אוכלוסיית המחקר, טווח הגילאים והפרעת ADHD, קיימים גם משתנים שונים ביניהם, כגון: מגדר, רמת השכלה, סטטוס חברתי/כלכלי.

תוכן ענייניים:
1. מבוא
2. הפרעת ADHD:
2.1 מהי בעיית קשב וריכוז
2.2 הגורמים של הפרעת ADHD
2.3 המאפיינים של הפרעת ADHD
2.4 המאפיינים של הפרעת ADD
3. הקשיים שמלווים את ההפרעה
3.1 הקשיים שמלווים את הילד
3.2 הקשיים של ההורים
3.3 הקשיים של המורים
4. דרכי הטיפול המוצעים
4.1 טיפול תרופתי
4.2 טיפול ברפואה הטבעית
4.3 הטיפול מעשי/רגשי
4.4 טיפול משולב
5. השיטה, מחקר איכותני
5.1 שיטת המחקר
5.2 כלי המחקר
5.3 מדגם, שדה המחקר
5.4 הליך המחקר
6. ממצאים
6.1 מהי ההפרעה
6.2 המקור להתנהגות אלימה
6.3 סצנת הלימוד בעבר
6.4 בנוסף לאלימות
6.5 בעד אלימות?
6.6 חינוך ילדיהם
6.7 טיפול בריטלין
7. דיון: סיכום/מסקנות
8. רשימת מקורות
9. נספחים - תמלול 5 הראיונות

קטע מהעבודה:

הגורם השני הינו תורשה; על פי המחקר, מדובר בגורם השכיח ביותר. במחקרים השונים נמצא, כי ADHD שכיחה במשפחות מסוימות. הסברה הינה שהדבר העובר בתורשה הוא נטייה גנטית מוקדמת לפתח את ההפרעה. לילד הסובל מההפרעה יש לעיתים קרובות הורה, אח או אחות, סב או סבתא, או בן משפחה אחר שהיה לו עבר דומה בביה"ס והתנהגויות דומות בילדותו (ריף, 2008).

תגים:

צרכים מיוחדים · אלימות · היפראקטיביות · ריטלין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבט רטרוספקטיבי של בוגרים בעלי ADHD לעבר שנות התבגרותם בנושא של אלימות", סמינריון אודות "מבט רטרוספקטיבי של בוגרים בעלי ADHD לעבר שנות התבגרותם בנושא של אלימות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.