היישום אינו מחובר לאינטרנט

ירושלים העיר הגדולה

עבודה מס' 069976

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנובלה 'תהילה' והמוטיבים של "ירושלים עיר גדולה" העולים בה וניתוחם.

5,244 מילים ,8 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

ירושלים, העיר שבה התגורר עגנון יותר מ-40 שנה, זוכה למקום נרחב ביצירותיו.
עגנון הטיב לבטא ביצירתו את הכמיהה לירושלים, שאליה התייחס ונתן לה מקום מרכזי בנאומו בטקס קבלת פרס נובל לספרות בשנת 1966. הוא הציג את עצמו במילים הבאות: "מתוך קטסטרופה היסטורית שהחריב טיטוס מלך רומי את ירושלים וגלה ישראל מארצו, נולדתי אני באחת מערי הגולה. אבל בכל עת תמיד דומה הייתי עלי כמי שנולד בירושלים. בחלום בחזון לילה ראיתי את עצמי עומד עם אחי הלווים בבית המקדש כשאני שר עמהם .
כלומר, עגנון מעיד על עצמו שלמרות שעובדתית הוא נולד בגולה, הרי מבחינה תודעתית הוא יליד ירושלים; הוא גלה ממנה בגופו בשנת 1912, אך מעולם לא גלה ממנה ברוחו, וכשהתאפשר לו, חיבר בין גוף ונפש, עלה לארץ ישראל, קבע את מקום משכנו בירושלים.
ירושלים היא עיר מיוחדת במינה; המטען ההיסטורי והלאומי קורא אלינו מן הרחובות ומן האבנים, הופך את העיר למקום שבו אין מנוס מלהיות חלק מן ההתרחשות ההיסטורית והלאומית, מקום שבו אי אפשר סתם כך לגור ולהתבונן על המתרחש מן הצד כמי שאין הדברים נוגעים לו. ואכן, ירושלים נגעה מאד ללבו של עגנון. עלילותיו של מספר יצירות שכתב עגנון מתרחשות בעיקר בירושלים, כמו "תמול שלשום", ובירושלים בלבד - כמו "שירה" ו"תהילה". ביצירות אלה הוא הילל בהתרגשות גלויה לעין את ירושלים ואת האנשים שהתגוררו בה; אהבתו של עגנון אל העיר המדהימה והמיוחדת ירושלים עוברת מעל דפי יצירותיו אל הקורא ומשתכנת בנפשו ולבו.
מטרת חיבור זה היא לסקור את הנובלה "תהילה" והמוטיבים העולים ממנה. בעבודתי זו אדגים את יחסו המיוחד של עגנון לירושלים - עיר גדולה תרתי משמע, כפי שהוא בא לידי ביטוי בנובלה שלו "תהילה" ובאמצעותה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: על היצירה 'תהילה' לש"י עגנון
פרק 2: מוטיב ירושלים ביצירתו של עגנון
פרק 3: מוטיב ירושלים ב'תהילה'
פרק 4: האורבניות הפיזית - הרוחנית של ירושלים
פרק 5: תהילה וירושלים
פרק 6: דמותו של המספר
הסיום
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עגנון, כדרכו, משלב בכתיבתו הרבה מוטיבים ועקרונות הלקוחים מעולם המושגים היהודי. כך, 'תהילה' הוא לא רק סיפורה האישי המרגש של אותה זקנה ותהילה שמה, וגורלה העגום; הוא גם סיפורה של ירושלים אשר לפנים מן החומה, האפופה הילה שבקדושה של זיקת קבע בין עם ישראל לעיר הזאת. אך עם הנוסחאות הפתטיות בדבר, קשר זה שלא ינותק יש בהם בתיאוריו של עגנון גם מאווירת הנכאים השוררת ליד הכותל, אשר תחת שלטון המנדט הבריטי, על הגבלותיו ועל גזרותיו כלפי המתפללים לידו. [ורסס 2000].

תגים:

שי עגנון · עיר · עירוני · אורבניות · תהילה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ירושלים העיר הגדולה", סמינריון אודות "ירושלים העיר הגדולה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.