היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הצפייה בטלוויזיה על אלימות בקרב ילדים בסיכון

עבודה מס' 069972

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות והצעה לתכנית התערבות.

6,674 מילים ,16 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בבדיקה האם צפייה באלימות בטלוויזיה משפיעה על התנהגות אלימה באוכלוסיית ילדים בסיכון. לשם בדיקת נושאים אלו נסקרה ספרות מחקרית בנושא אלימות, הגדרתה, סוגיה השונים, הימצאותה בחברה, ועוד.
לאחר מכן, נסקרה אוכלוסיית ילדים בסיכון, הגדרת אוכלוסייה זו, השפעותיה של המשפחה על ילדים אלה ותוצאות השפעות אלה.
בהמשך נסקרה הטלוויזיה מבחינת חשיפתה באוכלוסייה, מקומה בתרבות בעבר וכיום. כמו כן נסקרו תיאוריות שונות המתייחסות להשפעות של הטלוויזיה על הצופה, ובפרט על אוכלוסיית הילדים בהתייחס לצפייה בתוכן אלים. נראה מהספרות המחקרית כי לרוב נמצאו המחקרים עם בעיות מתודולוגיות משמעותיות.
עם זאת, המחקר המגוון בתחום ההשפעות של האלימות בטלוויזיה מראה בשיטתיות קשרים בין נטיות מוקדמות של ילדים לאלימות, בעיות חברתיות שלהם, קשיי הסתגלות שלהם, קשיי תפקוד שלהם בבית הספר וכדומה ובין צפייה באלימות בטלוויזיה. על כן, נעשה ניסיון לבדוק את אוכלוסיית ילדים בסיכון, כאוכלוסייה בעלת משתנים שמתווכים בתהליך ההשפעה של צפייה באלימות בטלוויזיה על התנהגות אלימה. נבדקו המשתנים שמצא ואן אוורה VanEvra), 1990), כמתווכים בין צפייה באלימות בטלוויזיה לבין ההשפעה על התנהגות אלימה באוכלוסיית ילדים בסיכון. המשתנים מחולקים לשלוש קבוצות אשר קימת ביניהן יחסי גומלין והן ניתנות לבחינה: משתנים הקשורים במאפייני הצופה, משתנים הקשורים במאפייני התוכנית ומשתנים הקשורים במאפייני הסביבה. בנוסף עולה מהספרות המחקרית, כי קיימת השפעה הן במאפייני הצופה (רמת העוררות של הצופה, רמת התפתחותו של הצופה ותפיסת המציאותיות של התוכנית), במאפייני התוכנית (תוכניות עם גילויי אלימות), ומשתנים קשורים לסביבה (משפחה מסכנת).
בהתבסס על המידע שנאסף הוצעה תוכנית התערבות לגננות ולהורים לילדים שהפגינו גילויי אלימות עקב צפייה בתוכניות אלימות, על מנת לנסות להפחית את גילויי האלימות. מטרות תוכניות ההתערבות היא להפחית את גילויי האלימות בקרב ילדים בסיכון בגן על ידי הפחתה מדורגת במספר שעות הצפייה בטלוויזיה בקרב ילדים בסיכון. בנוסף תופחת כמות הצפייה בתוכניות בעלות תוכן אלים. שעתיים בשבוע שהוקדשו בתחילת התוכנית לצפייה בטלוויזיה יוקדש לאינטראקציה בין הילד להוריו, הורי הילד ידעו מאיזה תוכניות צופה ילדם. התוכנית מקיפה התערבות עם ההורים ומול הגננות, ומשלבת כלים שונים כדוגמת הסבר פסיכו-חינוכי, תיווך התכנים הלא-מותאמים לילד, חזרה על גבולות ועל מסגרת נורמטיבית, הבניית מודל חיקוי חיובי וסובלימציה.

תוכן עניינים:
תקציר
סקירת ספרות
תוכנית ההתערבות
רציונאל
מטרות התערבות
אוכלוסיית יעד
תיאור התוכנית
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח אלימות מתייחס הן לפגיעה פיזית והן להתקפה מילולית המכוונת לגרום נזק פסיכולוגי, ולפי חלק מהחוקרים גם רגשות ומחשבות המערבות פגיעה באחרים נכללים במושג זה. המשותף לכל ההתנהגויות הנחשבות אלימות הוא גרימת נזק והכוונה לעשות כן, תוך ניסיון לחדור לטריטוריה של הזולת (הורוביץ, 2000).

תגים:

אלימות · משפחה · ילדים · תקשורת · חשיפה · טלויזיה · טלוויזיה · טלביזיה · סיכון · נוער · מתבגרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הצפייה בטלוויזיה על אלימות בקרב ילדים בסיכון", סמינריון אודות "השפעת הצפייה בטלוויזיה על אלימות בקרב ילדים בסיכון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.