היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפוצת נשק גרעיני בצפון קוריאה

עבודה מס' 069964

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשאלה האם תפוצת נשק גרעיני במדינות עולם שלישי היא מייצבת או בלתי מייצבת, מתוך דגש על השלכות התפוצה במקרה של צפון קוריאה.

4,248 מילים ,9 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בשנה האחרונה צפון קוריאה הוזכרה פעמים רבות בכלי התקשורת בשל תכנית הגרעין שלה ואיומיה כלפי דרום קוריאה וארצות הברית. חוקרים רבים מעלים השערות ותרחישים אפשריים להשלכות תפוצת הנשק הגרעיני. בעבודה זו, אדון בשאלה האם תפוצת נשק גרעיני במדינות עולם שלישי היא מייצבת או בלתי מייצבת מתוך דגש על השלכות התפוצה. אסביר את הדעות בנושא על ידי הצגת הוויכוח התיאורטי בין שני חוקרים מובילים, פרופ' קנת' וולץ (Kenneth Waltz) ופרופ' סקוט סייגן (Scott Sagan). מצד אחד, וולץ מציג עמדה אופטימיסטית התומכת בהפצת נשק גרעיני במדינות עולם שלישי, ורואה בה ככזו המשפרת את יציבות הביטחון הבינלאומי על ידי הרתעה. מנגד, סייגן, מקבוצת הפסימיסטיים רואה בהשלכות התפוצה כשליליות ומסוכנות ביותר.
ראשית, אציג את הוויכוח הידוע ואת התיאוריות על פיהן וולץ וסייגן מסתמכים. שנית, אציג רקע היסטורי ויישום לוויכוח על מקרה הבוחן של צפון קוריאה. צפון קוריאה מדינת גרעין ייחודית בכך שאיננו יודעים הרבה על תכניתה הגרעינית ולכן לרוב נוטים לחשוב על הגרוע מכל. בפרק הסיום, אדון במסקנות וביקורות שעלו בנושא. מסקנתי העיקרית היא שהפצת נשק למדינות עולם שלישי, אינה מייצבת ומהווה סכנה לביטחון הבינלאומי. השלכות התפוצה, במדינות בהן הצבא בעל השפעה רבה יכולות להוביל לשימוש בנשק כאקט התקפי ולא רציונלי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק תיאורטי: הוויכוח על השלכות תפוצת נשק גרעיני בעולם השלישי
פרק ב': מקרה בוחן- צפון קוריאה
פרק דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

וולץ, המשתייך לקבוצת האופטימיסטים, בוחן את התנהגות המדינות בעולם כרציונאליות, הנמצאות במערכת אנרכית ופועלות מתוך עקרון העזרה העצמית. מדינות ידאגו לביטחונן על ידי בניית הגנה אידיאלית יחד עם יכולת תגובה לתקיפה. כאשר עלות המלחמה גדולה מהתועלת הסיכוי להילחם יקטן והסיכוי ליציבות ושלום יגדל.

תגים:

נשק גרעיני · וולץ · סייגן · צפון קוריאה · ביטחון בינלאומי · גרעין · אטום · ביטחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפוצת נשק גרעיני בצפון קוריאה", סמינריון אודות "תפוצת נשק גרעיני בצפון קוריאה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.