היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של המנהיג והנמקתה ברומן בעל זבוב לוויליאם גולדינג

עבודה מס' 069936

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח היצירה תוך התייחסות לדמות המנהיג והשימוש בכח ועוצמה.

7,614 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מבנה עבודתי יהיה כדלהלן: המבוא יכלול תיאור נושא המחקר ומדוע בחרת בו וכן תיאור קצר של מבנה העבודה. בפרק 1 אגדיר את הרשת המושגית והתיאוריה של העולם. פרק 2 יעסוק בתנאי היצירה והעולם הפואטי של מחבר ובביקורת על הרומן. בפרק 3 אנתח את הרומן לאור מסקנותיי והכלים שפיתחתי והגדרתי בשני הפרקים הקודמים. בסיכום אביא את מסקנות המחקר. בסוף העבודה מובאת ביבליוגרפיה, רשימת מקורות שבהם נעזרתי לצורך המחקר.
הרומן "בעל זבוב" מאת ויליאם גולדינג יצא לאור ב-1954 - כעשור לאחר מלחמת העולם השנייה. הוא נועד לשמש מראה למין האנושי, ועוסק "בטבעו הנתון של האדם" ומשקף את האלימות שגולדינג חווה וראה בזמן המלחמה.
גולדינג התפרסם לאחר יציאתו לאור של הרומן "בעל הזבוב" שבו הסופר דן בבעיה, שהפכה לאחת מהמציקות ביותר במחצית השנייה של המאה העשרים: מדוע אדם, המכריז על עצמו כנושא המורשת התרבותית של ציביליזציה, במצבים גבוליים הופך כהרף עין לחיה חסרת רחמים ודורסנית.
הסופר תכנן תחילה לכתוב את הרומן כבקורת אירונית על "אי האלמוגים" של פ. מ. בלנטיין (1858) - סיפור הרפתקאות בסגנון רובינזון קרוזו, שם מהלל בלנטיין את המדיניות הקולוניאלית של אנגליה ויקטוריאנית.
חשוב לציין, בשפת המקור של הרומן - אנגלית - הוא נקרא THE LORD OF THE FLY - "אל הזבובים". שם זה מרמז על עבודת אלילים המתרחשת ברומן, בעיקר על ידי ג'ק וקבוצתו ובמקרים מסוימים על ידי ראלף וחזרזיר. אין קשר בין שם היצירה לאל הפלישתי 'בעל זבוב' המופיע בתנ"ך.
בעל זבוב מתגלה כדבר דוחה, ראש של חזיר שניצוד, נשחט באכזריות ושופד על מנת לספק את תאוות ההרג של ילדי הפרא (קבוצתו של ג'ק). זהו מעין מזבח נוראי, הזבובים הרבים סביב הגווייה יוצרים מראה דוחה.
תבנית סיפור העלילה היא של קבוצת נערים הנקלעת לאי בודד, ומקימה שם עולם משל עצמה. הרומן "בעל זבוב" יוצר סיטואציה של ילדים המגיעים לעולם חדש ובלתי ידוע ויכולים לבנות עולם חדש משלהם, ללא כפייה וכניעה לתכתיבים.
בגלל היותו פרבולה (כפי שיוסבר בפרק 1 להלן) יש ברומן זה משל על החברה האנושית; הדבר בא לידי ביטוי ברבדים של משמעויות, בדמויות ובמבנה האי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: הגדרת רשת מושגית
פרק 2: היצירה של גולדינג וביקורת על הרומן 'בעל זבוב'
פרק 3: נקודת התצפית ותרומתה לעיצוב הביקורת החברתית ברומן
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"בעל זבוב" של ויליאם גולדינג הינו רומן פרבולי, האופייני לסיפורת ולדרמה של המאה ה-20.
פרבולה היא סיפור תמציתי, הכתוב בצורת פרוזה או שירה, המדגים אחד או יותר עקרונות מנחים, או לקחים, או (לעתים רחוקות ) את עיקרון הנורמטיביות. זה שונה ממשל שבאגדות, שם נוהגים להציב בעלי חיים, צמחים, חפצים דוממים, וכוחות של הטבע כדמויות, כאשר בפרבולות משתמשים בדרך כלל בדמויות אנושיות. זהו סוג של אנלוגיה. [Gowler 2000].

תגים:

אנרכיה · אמפריאליזם · ביקורת חברתית · טבע האדם · שלטון · עריצות · עריץ · מנהיגות · העולם בסיפורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של המנהיג והנמקתה ברומן בעל זבוב לוויליאם גולדינג", סמינריון אודות "דמותו של המנהיג והנמקתה ברומן בעל זבוב לוויליאם גולדינג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.