היישום אינו מחובר לאינטרנט

תחושת המסוגלות העצמית של המורה בכיתה ההטרוגנית

עבודה מס' 069919

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני (ראיון) עם חמש מורות.

3,523 מילים ,37 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

התמודדות עם תלמידים, ובייחוד תלמידים בעלי צרכים מיוחדים היא אף פעם אינה קלה, ומחייבת את המורה להיות בעל יכולות פדגוגיות גבוהות, בעל ידע בתחום ההוראה, בעל יכולת להקנות לתלמידיו יכולות למידה וחשיבה, ובעל יכולת לענות על צרכיהם הרגשיים של התלמידים.
מורים רבים מתקשים להתמודד עם האתגרים העומדים במסגרת עבודתם, בעיקר בשל חוסר ניסיון וידע, ותחושה זו משפיעה על יכולתם להתמודד עם אתגרים עתידיים. מחקר זה בדק את הקשר בין תחושת המסוגלות העצמית לבין העמדות כלפי התלמידים באופן כללי, ותלמידים בעלי צרכים מיוחדים בפרט.

מטרתו של מחקר זה הייתה לבחון קשר בין המשתנים הבאים: (1) השפעת הדרכה מקצועית- אישית על תחושת המסוגלות העצמית של המורה. (2) השפעת התפתחות תחושת המסוגלות העצמית של המורה על עבודתו.
השערת המחקר הייתה כי יימצא קשר חיובי בין תחושת מסוגלות עצמית גבוהה בקרב המורים לבין הצלחתם בתחום ההוראה, ובין קבלת הדרכה לבין עלייה בתחושת מסוגלות עצמית. כלומר, מורים בעלי תחושת מסוגלות עצמית גבוהה יצליחו יותר להתמודד עם האתגרים העומדים במקצועם. כמו כן, תחושת המסוגלות העצמית של מורים שיקבלו הדרכה מקצועית- אישית תעלה. המשתנים המתווכים: ותק בהוראה, קשר עם הורי תלמידים.
המחקר שנעשה הוא מחקר פעולה, המבוסס על הגישה האיכותנית.
במחקר השתתפו חמש מורות. כולן מחנכות כיתה הטרוגנית ומלמדות באותו מוסד לימודים, בית ספר יסודי, כיתות ב'- ו', המשויך לזרם הממלכתי דתי ומיועד לבנות בלבד.
כלי המחקר שלי היה ראיון פתוח, חצי מובנה, שכלל מספר שאלות מוגדרות (ראה נספח א'), עם זאת ניתנה אפשרות לכל מרואיינת לפתח את תשובותיה באופן חופשי. הראיון כלל שאלות שבחנו את תפיסת המורות אודות התמודדות עם כיתה הטרוגנית באופן כללי, ועם תלמידים מאתגרים בפרט, וסיפורים אישיים אודות הצלחות והתנסויות יותר מאתגרות מהרגיל. כמו כן, השאלות בחנו את עמדות המורות סביב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ודרכי התמודדותן עם האתגרים הכרוכים בכך.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
בעיית המחקר המרכזית- מטרות ושאלות
המתודולוגיה של המחקר
-שיטת המחקר
-אוכלוסיית המחקר
-כלי המחקר
-מהלך המחקר
-דרכי הניתוח של המידע שנאסף
ממצאים ודיון
-מסוגלות עצמית וותק בהוראה
-מסוגלות עצמית של מורים מול הורים
-תחושת מסוגלות עצמית והשפעתה כלפי עמדות בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים
-תחושת המסוגלות העצמית של המורה והצלחה בהוראה
סיכום
מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

מהי אם כך מסוגלות עצמית? "שיפוט של אנשים באשר למסוגלותם לארגן ולהוציא אל הפועל כיווני פעולה הדרושים להשגת סוגי ביצוע נבחרים" (Bandura, 1986), זוהי למעשה ההגדרה לדרך בה נבחנת יכולתו של אדם להניע את עצמו על מנת להשיג מטרה. כאשר המסוגלות העצמית מוגדרת כגבוהה, הרי שהיא מעלה את האפשרות, שמוגדרת כרצון ומוטיבציה, להגיע להישג.

תגים:

צרכים מיוחדים · מורה · מורים · ניסיון · וותק · זהות מקצועית · שילוב · שחיקה · הכיתה המשלבת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תחושת המסוגלות העצמית של המורה בכיתה ההטרוגנית", סמינריון אודות "תחושת המסוגלות העצמית של המורה בכיתה ההטרוגנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.