היישום אינו מחובר לאינטרנט

לקויות למידה בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה

עבודה מס' 069917

מחיר: 398.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דרכי התמודדות והעצמה אישיים ומוסדיים - סקירה עיונית.

6,686 מילים ,39 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו הינה עבודה עיונית שמטרתה לסקור את תחום לקויות הלמידה בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ובפרט סקירה של דרכי ההתמודדות וההעצמה האישיים והמוסדיים שפועלים כיום בשדה ההשכלה הגבוהה על מנת להנגיש ולשלב אותו לאוכלוסיית לקויי הלמידה.
המחקרים מראים סבירות גבוהה מאוד לכך שילד עם לקויות למידה יגדל להיות מבוגר עם לקויות למידה, וייתקל בקשיים בלימודיו האקדמיים או המקצועיים ובעולם התעסוקה. כיום ישנו גידול במספר הסטודנטים עם לקות הלמידה במוסדות האקדמיים, כאשר בארץ מעריכים את היקף לקויי הלמידה בקרב הסטודנטים בשיעור של בין 5%-15% של סטודנטים מאובחנים ולא מאובחנים. ללקות הלמידה ישנן השפעות רגשיות, חברתיות ולימודיות על הסטודנט, אשר נדרש להתמודד עם השפעות אלו במגוון דרכים.
דרכי ההתמודדות המרכזיות של המוסדות האקדמיים והסטודנטים עצמם כוללים העדפה מתקנת, הפעלה של מרכזי תמיכה ושילוב המספקים תמיכה אישית וקבוצתית, שימוש בטכנולוגיה מסייעת ויישום של תכניות לסינגור עצמי שמתמקדות בהעצמת הסטודנט לקוי הלמידה.
כל אלו מתקיימים לצד התפתחות בהבנה כי המוסדות האקדמיים נדרשים לספק מענה גם להכנתם של סטודנטים לקויי למידה גם לשוק התעסוקה, הטומן בחובו קשיים מיוחדים לאוכלוסייה זו.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1: לקויות למידה מהן
1.1 לקויות למידה- הגדרה וסוגים
1.2 לקויות למידה אצל מבוגרים
1.3 לקויות למידה אצל מבוגרים

פרק 2: לקויות למידה בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה
2.1 שילוב לקויי למידה באקדמיה בעולם ובישראל
2.2 בעיות חברתיות, רגשיות ולימודיות הנובעות מלקות למידה אצל מבוגרים באקדמיה

פרק 3: דרכי התמודדות של מוסדות אקדמיים וסטודנטים לקויי-למידה עם הלקות

3.1 קשיים ומורכבות בקליטת סטודנטים עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
3.2 דרכי פעולה להתמודדות עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה
3.2.1 העדפה מתקנת
3.2.2 מרכזי תמיכה ושילוב
3.2.3 סיוע טכנולוגי
3.2.4 סנגור עצמי כדוגמה להתמודדות

דיון ומסקנות: הצעות להמשך ומבט לעולם התעסוקה
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

משרד החינוך בישראל פועל לפי המלצות ה- NJCLD (מרגלית, 2000), ולפיכך תלמיד יוגדר כבעל ליקוי למידה במידה ומתקיימים אצלו שני תנאים: קיים פער משמעותי ומתמשך בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין ההישגים המצופים ממנו על פי גילו ורמת כיתתו; שנית, קיים פער משמעותי בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין כישוריו האינטלקטואליים כפי שנמצאו במבחני רמת משכל אובייקטיביים. קיימת גם התייחסות להיבט הסביבתי ולהביט הקוגניטיבי לשם אבחון תלמידי לקוי למידה. (מרגלית, 2000).

תגים:

לקויי למידה · לקויות למידה · אוניברסיטה · נגישות · דיסלקציה · סינגור עצמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לקויות למידה בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה", סמינריון אודות "לקויות למידה בקרב סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.