היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה לי וליהודים? קפקא ושאלת הזהות היהודית

עבודה מס' 069909

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יחסיו של קפקא ליהדות ולעם היהודי, כפי שהם משתקפים בכתביו והתקבלותם של הטקסטים כטקסטים יהודיים, ואופן התקבלותו של קפקא כיוצר יהודי.

2,720 מילים ,9 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא לבחון את יחסיו של קפקא ליהדות ולעם היהודי, כפי שהם משתקפים בכתביו בכלל ובטקסטים "חקירותיו של כלב" ו-"בבית הכנסת שלנו" בפרט. בנוסף שואפת העבודה לבחון את התקבלותם של הטקסטים כטקסטים יהודיים ואת אופן התקבלותו של קפקא כיוצר יהודי.
חקר חייו, סביבתו, ויצירותיו של קפקא מעלה באופן תדיר את הטענה לפיה יחסו של קפקא למרכיבים שונים בחייו הוא יחס מורכב בו רב הנסתר על הגלוי. דרך יצירתו, קפקא נטה להציג תמונה מורכבת של המציאות, כזו המכילה אלמנטים רבים ושונים - שרובם נשארים עמומים ומונחים לפרשנותו של הקורא.
עם זאת, דווקא בשל מקום ההשפעה המרכזית אשר יש לשיוך הדתי, האתני, והחברתי של יוצר, כלפי יצירתו וביחס למסרים אותם הוא שואף להעביר לקוראיו, ישנו מקום "להתעקש" ולפענח את הקשר בין זהותו היהודית של קפקא לבין יצירתו. בהקשר זה יש לציין כי עבודה זו איננה מתיימרת לעסוק בכל ההיבטים והמשמעיות הספרותיות הנגזרות מהיצירה של קפקא, אלא רק להאיר זוויות מסוימות ורלוונטיות ביחס לנושא הנדון.

קטע מהעבודה:

ניתן לטעון כי הפרדוקס הקיומי של קפקא, אשר משתקף ברבות מיצירותיו המפורסמות, נובע מכך שהיסודות המשותפים לו וליהדות לא היו חזקים די צורכם כדי לקרבם אליו, ובה בעת היה קיים קשר מושרש שלו עם העם היהודי. משעה שקפקא הכיר בקשר זה, הוא לא יכול לחיות או לפעול מחוץ למסגרת היהודית, אלא לכתוב מתוכה(1).

תגים:

זרות · ניכור · יוצר יהודי · חילון · יהדות · יהודים · זהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה לי וליהודים? קפקא ושאלת הזהות היהודית", סמינריון אודות "מה לי וליהודים? קפקא ושאלת הזהות היהודית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.