היישום אינו מחובר לאינטרנט

ספורט וחברה - המאמן כמחנך

עבודה מס' 069907

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר איכותני באמצעות ראיונות עם משתתפי חוג ג'ודו.

5,347 מילים ,20 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

ילדים רבים משתתפים בחוגי ספורט בשעות הפנאי. הילדים מתאמנים בחוג כקבוצה בהנחיית המאמן (או המאמנת), דבר הדורש ממנו להיות מחנך, מעבר לתפקידו כמאמן, השואף להביא את חניכיו להישגים הנדרשים. כמחנך, יכול המאמן ללמד את החשיבות של שילוב ילד דחוי בקבוצה, ללמד את חשיבות הגיבוש הקבוצתי ועבודת הצוות, המנהיגות והתחרות החיוביות.
במסגרת עבודתו נזקק המדריך לכלים מתחום הפדגוגיה וכך הוא מצטרף אל דמויות המחנכים איתם נפגשים הילדים במהלך היום. עם זאת, קיימים שלושה הבדלים עיקריים בין בית הספר לחוג:
1. החניך בוחר בחוג בו ישתתף.
2.ההוראה אינה פורמאלית, אלא חווייתית.
3.ההתמדה בהשתתפות בחוג וההישגים במסגרתו, מבוססים על ההנעה והשאיפות של החניכים.
עם זאת, המאמן מעריך את ביצועי החניכים וקובע את התקדמותם באמצעות ביצועיהם באימונים ולפי השתתפות בתחרויות, בין אם משחק מול קבוצה ממתנ"ס אחר (בחוגים ככדורגל וכדורסל), או דו-קרב במבחן חגורה (בג'ודו).
לכן, ניתן להתייחס למאמן כאל מחנך, המלמד את החניכים ערכים שהם מעבר לערכי הספורט. החניך עשוי להתייחס למאמן כמודל לחיקוי, להפנים ערכים חינוכיים ולשנות כתוצאה מכך את התנהגותו. הסכמה בין ההורים למאמן, יכולה לקדם הפנמת ערכים, אם מעורבותם תתקיים באופן חיובי.

במסגרת עבודה זאת נבחן האם מועברים ומופנמים ערכים חינוכיים בקשר בין מאמן לחניכיו. לשם כך נבחן מה נוטל המאמן בחוג ספורט ממאפייני דמות המחנך ומכליו. נברר בספרות מה מאפיין את המחנך הראוי ומה נדרש ממנו, מה סגנון המנהיגות ההולם מחנך ראוי וכיצד ביכולתו להשפיע על התלמידים. נבחן את מאפייניהם הפדגוגיים הייחודיים של המורה לחינוך גופני ושל המאמן. לבסוף, ננסה לבחון מה מכל אלה מיישמים בפועל מדריכים בחוגי ג'ודו. הג'ודו נבחר מבין ענפים אחרים בגלל היותו זמין במתנ"סים ומועדונים רבים, ללא צורך בתשתית מיוחדת ומשום שהוא פופולארי בקרב ילדים, בין השאר על רקע ההישגים הישראליים בתחום והשאיפה להידמות לאלופים, הזוכים לפרסום מקומי וארצי.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות:
-חיברות כמטרת החינוך
-מאפייני המורה הרצוי
-המחנך כמנהיג מעצב
-הנעה
-מיומנויות התורמות למורים לחינוך גופני ולמאמנים
-ג'ודו
-מיומנות "המאמן הטוב"
שאלת והשערת המחקר
שיטת המחקר
ממצאים:
א. דיווחי הילדים וההורים:
ב. דיווחי המאמנים:
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השמעות להנחיות, ערנות, המתנה בתור, שיתוף פעולה, סיוע לחבר והתנהגויות מסתגלות נוספות, הן דרישות חברתיות שאם ימלא אחריהן, יוכל הבוגר להשתלב טוב יותר בעבודה ובחברה. כאשר המאמן או המדריך פועל להקניית ערכים חינוכיים, כסבלנות, התמדה, קבלת השונה, סיוע לחניך או גיבוש ופעילות משותפת, הוא פועל כסוכן חיברות. לם (לם, 1972, 2000, מתוך: רייכל וארנון, 2005; הרפז, 2013) התייחס לאידיאולוגיות שונות של החינוך המציבות דגשים לעבודת המורה הטוב ומטרות מרכזיות למימושן.

תגים:

חינוך גופני · אימון · מאמנים · מחנכים · מחנך · איכותני · חוגים · פנאי · העשרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספורט וחברה - המאמן כמחנך", סמינריון אודות "ספורט וחברה - המאמן כמחנך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.