היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבחני אישיות

עבודה מס' 069886

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שלושת סוגי מבחני האישיות: מבחני השלכה, מבחני דיווח עצמי ומבחני התנהגות.

9,208 מילים ,5 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

נושא הערכת האישיות הוא המאפיין החשוב והמייחד של עבודת הפסיכולוג הקליני. אחד הכלים המשמשים את הפסיכולוג בעבודתו הוא השימוש במבחן האישיות. מבחני אישיות הם מבחנים בפסיכולוגיה קלינית המיועדים להעריך את האישיות ולמדוד אותה
מטרת מבחני האישיות לבדוק את השוני ההתנהגותי וההבדל ביכולות בין אנשים שונים. מחקר על הבדלים בין אישיים בוחן את הבדלי התגובות של מטופלים לאותו הטיפול. כמו כן, מטרת המבחנים היא לחזות את התנהגותו של הנבחן בסיטואציות מסוימות או לקבל הסבר על התנהגות שקרתה.
עבודה זו סוקרת את שלושת סוגי מבחני האישיות: מבחני השלכה, מבחני דיווח עצמי ומבחני התנהגות. כאשר המטרה היא להציג את ייעודם, גישות ותאוריות על פי הן הם נבנו, האופן בו הן התפתחו וכן תמנה את הסיבות לקשיים בניבויים על פי המבחנים הללו.
כמו כן, בהתאם ללימודי החינוך המיוחד הוצגו מספר מבחני אישיות הבודקים את אישיות הילדים, מבחנים אלו שונים במעט מהמבחנים המיועדים למבוגרים ועל כך יורחב במהלך העבודה.
סיכום העבודה יציג בקצרה את שלוש הגישות ותוצג השוואה בין סוגי המבחנים השונים, בנוסף תוצג ביקורת על סוגי המבחנים והשימוש בהם.
מבחנים לדוגמא והפירוש הניתן לחלק מהם, מוצגים כנספחים בסוף העבודה, זאת, על מנת לאפשר שטף קריאה "זורם" של העבודה , הסבר למיקום של כל נספח מוצג במהלך העבודה בצמוד לסוג המבחן אותן הוא מדגים.
חשוב לציין כי קיימים סוגים רבים של מבחני אישיות, היות והיקף העבודה מוגבל ואינו מאפשר לבחון את כולם נבחרו מספר מבחנים מרכזיים המאפיינים מגוון מבין סוגי המבחנים הקיימים.
אמצעים נוספים להערכת האישיות כגון: תצפיות, ראיונות והערכות של בני אדם קרובים זכו מסיבה זו לסקירה קצרה בלבד, למרות המשמעויות הלא מבוטלות שיש לאמצעים אלו על הערכת האישיות של הנבדק.

תוכן עניינים:
1.מבוא
2.מבחני אישיות
2.1 מבחני האישיות- רקע
2.2 מבחני אישיות
2.3 הערכת אישיות
2.4 התפתחות מבחני האישיות
2.5 גישות בבניית מבחני אישיות
3. מבחני דיווח עצמי להערכת תכונות ספציפיות
3.1 שאלון האישיות הרב שלבי של מינסוטה (MMPI)
3.2 סולמות האישיות של קומריי
3.3 שאלוני גילפורד
3.4 רשימת העדפות האישיות של אדוארדס (EPPS)
3.5 מבחן גורמי אישיות PF)16)
3.6 עיוותים בדיווח עצמי
4. מבחני השלכה
4. סוגי מבחני ההשלכה
4.1 מבחן כתמי הדיו של רורשך
4.2 מבחן התפסת הנושא TAT
4.3 מבחן התפיסה לילדים- CAT
4.4 ממבחן השלמת משפטים
4.5 מבחן אסוציאציות
4.6 מבחן הציורים
4.7 מבחן בנדר
4.8 משחק כאמצעי להערכת אישיות
4.9 ביקורת על מבחני ההשלכה
5. מבחני אישיות לילדים
6. השוואה בין מבחני ההשלכה ומבחני הדיווח העצמי
7. דיון ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

הניסיונות הראשונים לבנות מבחני אישיות מן הסוג המשמש אותנו כיום נערכו בשלהי המאה התשע עשרה באירופה ובארה"ב. אחד המבחנים המוקדמים המצוי גן כיום בשימוש בגרסאות משפורות הינו מבחן האסוציאציות החופשיות, אותו בנה Kraepelin ב-1892 במהלך עבודה עם מטופלים- חולי נפש, כאשר המבחן בנוי מסדרות של מילים שהנבדק מתבקש להגיב על כל אחת מהן במלה הראשונה העולה על דעתו כמו כן ניסה לחקור בשיטה זו גם השפעות הפסיכולוגיות של עייפות, רעב ושימוש בסמים (ביטמן ואח' ,1993).

תגים:

הערכת האישיות · מדעי ההתנהגות · התנהגות · רורשאך · רורשך

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבחני אישיות", סמינריון אודות "מבחני אישיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.