היישום אינו מחובר לאינטרנט

ארגוני הפשע - איום על הכלכלה במדינה הריבונית

עבודה מס' 069871

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד בא לידי ביטוי האיום התמידי של ארגוני הפשע על הכלכלה במדינה הריבונית, ומהם הגורמים המסייעים להמשך קיומו של איום תמידי זה?

5,163 מילים ,18 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

בחרתי לעסוק בנושא: "ארגוני הפשע איום על הכלכלה במדינה הריבונית". שאלת המחקר שלי הינה: כיצד בא לידי ביטוי האיום התמידי של ארגוני הפשע על הכלכלה במדינה הריבונית, ומהם הגורמים המסייעים להמשך קיומו של איום תמידי זה?
השערת המחקר שלי הינה: ארגוני הפשע, הן בישראל והן במדינות ריבוניות אחרות בעולם, מהווים חלק בלתי נפרד מתעשייה שמגלגלת מיליונים (אם לא יותר) בשנה. לעניות דעתי, תעשייה זו, לא הייתה מתאפשרת ללא מספר גורמים מסייעים, כאשר השניים הבולטים שבהם הינם: העלמת העין של השלטונות במדינה; והעדר כלים מתאימים בקרב רשויות האכיפה (המשטרה ובתי המשפט בעיקר).

מבנה העבודה שלי יכלול: הפרק הראשון, יעסוק בתיאוריית הקונפליקט. הקונפליקט שמתקיים בין העבריין לבין החברה שומרת החוק והקונפליקט שמתקיים בתוך ארגוני הפשע, בין קבוצה אחת למשניה (קונפליקט שמסכן בין היתר את שלום הציבור, במקורות הספרותיים מדובר במושג: "פיגוע טרור קרימינאלי"). הפרק השני, יעסוק במודל הפשע המאורגן, תוך התמקדות במודל הפשע בארצות הברית. בחרתי דווקא את ארה"ב כמודל בשל האינפורמציה הנרחבת שעולה, הן מהמקורות הספרותיים והן מכלי התקשורת (כולל: סדרות וסרטים), אודות הפשיעה שקיימת שם. הפרק השלישי, יעסוק באיום של ארגוני הפשע על הכלכלה במדינה הריבונית, שעיקר עיסוקיהם המפוקפקים כוללים: הימורים, זנות, סחר בנשים, וסמים. בנוסף, הפרק יעסוק במספר גורמים המסייעים לפריחתם והצלחתם הכלכלית של ארגוני הפשע. הפרק הרביעי, יעסוק בקשר שבין ארגוני הפשע לבין השלטון במדינה הריבונית. בחרתי לבדוק, כיצד לאורך ההיסטוריה משטרים קמים ונופלים, ואילו ארגוני הפשע רק גדלים ומתרחבים. האם "העלמת העיניים" של השלטונות היא הגורם המסייע העיקרי לכך? הפרק החמישי, יעסוק בהתמודדות עם האיום של ארגוני הפשע על הכלכלה במדינה הריבונית.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1: תיאוריית הקונפליקט
פרק 2: מודל הפשע המאורגן
פרק 3: האיום של ארגוני הפשע על הכלכלה במדינה הריבונית
פרק 4: הקשר שבין ארגוני הפשע לבין השלטון במדינה הריבונית
פרק 5: התמודדות עם האיום של ארגוני הפשע על הכלכלה
סיכום ודיון
מקורות

קטע מהעבודה:

על פי מרבית הגישות התיאורטיות הקיימות היום בתחום הסוציולוגיה, המונח "פשיעה" הינו חלק מתופעה רחבה - סטייה החברתית, והוא מתאר נסיבות בהן יחידים אינם נשמעים למוסכמות חברתיות ומפירים אותן (אשד-פלק, 1996, 67). סוציולוגים וקרימינולוגים ניסו למצוא הסברים להיווצרות הפשיעה. חלקם מתרכזים בהתפוררות הקשרים החברתיים בחברה; חלקם מתרכזים במתחים וקונפליקטים הקיימים בחברה ואשר גורמים, לעיתים, לסטייה מהתנהגות נורמטיבית אצל היחיד; וחלקם מתרכזים בהסברים הקשורים לתהליכי למידה של התנהגות סוטה בתת תרבות עבריינית (גבע, 1992, 13).

תגים:

איום כלכלי · מדינה ריבונית · פשע · ארגוני פשע · פשיעה מאורגנת · דמי חסות · עסקים מפוקפקים · זנות · הימורים · הלבנת הון · מאפיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ארגוני הפשע - איום על הכלכלה במדינה הריבונית", סמינריון אודות "ארגוני הפשע - איום על הכלכלה במדינה הריבונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.