היישום אינו מחובר לאינטרנט

האישה והראש הכרות

עבודה מס' 069845

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשלוש יצירות של שני אמנים שונים בני התקופה, אוברי בירדסלי ו-גוסטב קלימט.

5,639 מילים ,14 מקורות ,2013

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתקופה באמנות הנקראת האר-נובו, זרם אמנותי שהתפתח באירופה ובארה"ב במחצית השנייה של המאה ה-19. אעסוק בשלוש יצירות של שני אמנים שונים בני התקופה, אוברי בירדסלי ו-גוסטב קלימט. אבדוק מדוע בחרו את הדמויות הנשיות האלה בתקופה המדוברת, כיצד הם מפרשים את דמויותיהן של יהודית וסלומה ומהם הדימויים המאפיינים את יצירותיהם. אעסוק בדמויותיהן של יהודית וסלומה החל מהספרות המקורית ובאיפיון הדמות הנשית ה"פאם פאטאלית" והראש הכרות, תוך עיסוק בביוגרפיה של שני אמנים, קלימט ובירדסלי, ומציאת תשובות לשאלות העיסוק בנושא זה ביצירותיהם.

תוכן העניינים:
מבוא
ה"אר-נובו"
האישה והראש הכרות, בראי דמות ה"פאם פאטאל"
ניתוח יצירה: אוברי בירדסלי, גמול הרקדנית, מתוך 'סלומה', אוסקר ווילד, 1907.
ניתוח יצירה: אוברי בירדסלי, "השיא", מתוך 'סלומה', אוסקר ווילד, 1907.
דיון: האר-נובו, האישה והראש הכרות בראי התקופה וביצירותיהם של קלימט ובירדסלי
ביבליוגרפיה
איורים

קטע מהעבודה:

המושג "פאם פאטאל" מופיע מאמצע המאה ה-19, אף על פי שנשים שעונות להגדרה זו הופיעו הרבה קודם, לאורך ההיסטוריה (מרקוס, 2006). דמויותיהן המיתולוגיות או התנ"כיות של לילית, דלילה, יעל, יהודית, שולמית, קליאופטרה, מדיאה, הלנה מטרויה ועוד רבות אחרות שימשו השראה ליצירותיהם של ציירים, פסלים ,סופרים מחזאים ומלחינים ידועים, ועוררו מאז ומעולם יחס אמביוולנטי: מצד אחד הערצה וסגידה ולצד אלה, אימה ופחד מסירוס. דמות הפאם פאטאל מאופיינת בעצמאות, חוסר תלות בגברים ונחישות להשיג את מטרותיה, בכל מחיר.

תגים:

נשים · ציור · אר נבו · פאם פאטאל · קלימט · נשיות · ארט נובו · סלומה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האישה והראש הכרות", סמינריון אודות "האישה והראש הכרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.