היישום אינו מחובר לאינטרנט

משנתו החינוכית של ג'ון דיואי

עבודה מס' 069839

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חינוך מסורתי מול חינוך פרוגרסיבי במשנתו של הפילוסוף ג'ון דיואי מתוך: "ניסיון וחינוך".

7,790 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

הפרק הראשון בעבודה זו יעסוק בביוגרפיה האישית והאינטלקטואלית של ג'ון דיואי החל מילדותו, תוך התייחסות לדברים שהשפיעו עליו בתקופה זו עד למימוש משנתו הפילוסופית בגילים מאוחרים יותר ועד מותו.
הפרק השני בעבודה יעסוק בספר אותו בחרתי להציג בעבודה "ניסיון וחינוך", אותו כתב דיואי בשנת 1939 ובו יצא דיואי נגד מבקריו וכן הציג את משנתו הפילוסופית בצורה מבוקרת ומאופקת מבעבר. ספר זה מהווה עבור דיואי סיכום של כ- 40 שנות חינוך פרוגרסיבי.
הפרק השלישי יתמקד בקטע שבחרתי לעסוק בו בספר והוא החינוך המסורתי מול החינוך הפרוגרסיבי. החינוך הפרוגרסיבי מושתת על ערכים חופשיים אשר אותם רוכש הילד מתוך התנסותו במערכת החינוכית. החינוך הפרוגרסיבי על-פי דיואי צריך לנבוע מהתעניינות אמיתית של הילד ומצרכיו. אלה צריכים לשמש כאמצעי גדילה והתפתחות של הילד. יש להתבסס על טבעו של הילד ועל טבע תקופת הילדות, כדי לפתח תפישה קוגניטיבית, כושר שיפוט והרגלי פעולה ההולמים את צרכי הלומד בהווה. קטע זה הוא אחד מחיבוריו המאוחרים של דיואי בו הוא ממליץ על השימוש בדרך ביניים בין חינוך מסורתי סמכותי לבין גישה פרוגרסיבית פתוחה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1 ביוגרפיה
פרק 2 הספר "ניסיון וחינוך"
פרק 3 הקטע "חינוך מסורתי לעומת חינוך פרוגרסיבי"
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ג'ון דיואי, מאבות התנועה הפרוגרסיבית בחינוך, נולד בעיר ברינגטון שבמדינת ורמונט בשנת 1859. דיואי נולד לתוך מלחמת אזרחים וגדל בבית בן מעמד הביניים בקהילה בה חיו אמריקנים ותיקים ומהגרים חדשים, מאירלנד ומקוויבק. אביו של דיואי היה בעל חנות מכולת אשר בא במגעים עם אנשים מכל השכבות הסוציאליות ושמע את שיחותיהם הפוליטיות הערות. שם גילה אביו את כוח השפעתה של תודעת השותפות מה שהשפיע מאוחר יותר על דיואי ואמונתו בכוחם המחנך של חיים וניסיון משותפים היוצרים קהילה. (הלמן, 1959, ט')

תגים:

ג'ון דיואי · פילוסופיה · חינוך פרוגרסיבי · חינוך · דיואי · ניתוח ספר · ניסיון וחינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משנתו החינוכית של ג'ון דיואי ", סמינריון אודות "משנתו החינוכית של ג'ון דיואי " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.