היישום אינו מחובר לאינטרנט

דימויי ערפדים בקולנוע ובטלויזיה והתפתחות מעמד מיעוטים בחברה

עבודה מס' 069751

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד הפערים בין הדימוי של הערפדים בסרטים וסדרות הטלוויזיה מז'אנר האימה, מצביעים על התפתחויות במעמד המיעוטים האתניים והתרבותיים בחברה?

10,021 מילים ,15 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

במשך אלפי שנים ניסו חוקרים רבים להבין מה יש בו בערפד שגורם למאות אנשים להתעניין בו כל כך, לכתוב עליו, לספר עליו וכמובן לעשות סרטים וסדרות רבות כל כך. אחת הסדרות המעניינות ביותר שיצאו בשנים האחרונות, היא הסדרה "דם אמיתי" סדרה העוסקת באנשים וערפדים, החיים יחד בדו-קיום בעיירה הנמצאת בדרום ארה"ב. כאשר ראיתי סדרה זו לראשונה, עניין אותי מאוד הרעיון כי ערפדים ובני האדם חיים יחדיו ואף חלקם חיים בזוגיות מעורבת שעוד לא נראתה על המסך. הרי הערפד איננו אמיתי ואיננו קיים באמת, במציאות הקיימת, בטח שעד לפני כמה שנים זוגיות שכזו לא נראתה על המסך, אם כן מה יש בו שכל כך מושך את האנשים לדבר עליו, וליצור עוד ועוד סדרות וסרטים העוסקים בו. אולי העניין הוא בכך שהערפד מייצג משהו בחברה שלנו. אני מאמינה ואנסה גם להוכיח זאת כי הערפד, מייצג את "האחר" והזר בחברה.

בעבודה זו אבדוק "האם וכיצד הפערים בין הדימוי של הערפדים בסרטים וסדרות טלוויזיה מז'אנר האימה, מצביעים על התפתחויות במעמד המיעוטים האתניים והתרבותיים בחברה?" אנסה להראות שאם כל התייחסות שונה מצד החברה כלפי "האחר" שבה, הערפד לובש פנים חדשות.
ראשית אפנה למקורות תיאורטיים בעזרתם אגדיר מהו מושג "האחר", אל מי הוא מכוון, הן מבחינה פילוסופית וסוציו-פסיכולוגית דרך עמנואל לוינאס ולאקאן, ולאחר מכן מבחינה רב-תרבותית וחברתית דרך ספרו של אברהם מלמד "היהפוך כושי את עורו". בספר זה מלמד מציג מיהו "האחר" ומגדיר אותו מבחינה חברתית-תרבותית. עוד אגדיר מהי קבוצה אתנית על פי אנתוני סמית' המבדיל בין אומה לקבוצה אתנית ועל ידי כך מגדיר מהי קבוצה אתנית, וכיצד באמצעות הגדרה זו ניתן להפריד בין קבוצה אחת לאחרת. לאחר הגדרות אלו, אסקור את מיתוס הערפדים, מתי החלו לעסוק בדרקולה ובערפדים ועל מה מבוססת דמות הערפד. לאחר הגדרות אלו אראה כיצד הערפד אכן מייצג את "האחר" החברתי וכיצד דרכו ניתן לראות את התפתחות קבלת ה"אחר" החברתי והזר בחברה.
לאחר שלב ההגדרות, אפנה ל- 3 סרטי ערפדים מרכזיים בז'אנר האימה, שנעשו בשנות ה-60 ושנות ה-90: "סלח לי אבל אתה נושך את צווארי" (פולנסקי, רומן. 1967), "דרקולה" (קופולה, פרנסיס פורד. 1992) ו"ראיון עם הערפד" (ג'ורדן, ניל. 1994). באמצעות סרטים אלו אראה כיצד מיתוס הערפד התפתח וכיצד הערפד שינה את פניו, ממראה של ערפד מפחיד וחייתי, לערפד סקסי הנראה כמו כל אדם אחר ואף יותר מזאת. כיצד מערפד המיוצג כרע ומרושע, ללא מחשבות אנושיות, לערפד המכיל תכונות אנושיות שכל אדם יכול להזדהות איתם.
לבסוף, אפנה לסדרה "דם אמיתי" ואראה דרכה כיצד הערפד אכן מתחיל להתקבל בחברה, ואף יותר מזאת, הוא מושווה לבני האדם ודרך השוואה זו יהיה ניתן לראות כי הוא איננו רשע כבר, ואיננו מיוצג ככזה, אלא אנושי ובעל רצון לחיות בשוויון, ממש כמו שהזר ו"האחר" בחברה נלחם לשוויון בחברה בה הוא חי, ואף מתקדם אל עבר השוויון והקבלה.
עוד אראה, כיצד הערפדים המסמלים את האחר באמריקה של שנות ה-2000 משנים את הגישה לגבי הזר והשונה, וכי דרכם החברה יכולה לראות מה לא בסדר בה וכיצד היא מתייחסת לשונה. לבסוף אבדוק האם האחר באמת מתקבל בחברה, האם אמריקה השתנתה וקיבלה את הזרים שבה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1- מיהו "האחר" ומהי קבוצה אתנית
פרק 2- מקורות העיסוק בערפדים
פרק 3- הערפדים כייצוג "האחר" האתני
פרק 4- שנות ה60 וה-90 התפתחות הערפד בסרטים אל מול התפתחות האחר בחברה
פרק 5- שנות ה-2000 התפתחות הערפד בסדרה "דם אמיתי" אל מול קבלת האחר בחברה האמריקאית
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה
פילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

מושג "האחר" הינו מושג רחב ומורכב אשר פילוסופים וסוציולוגים רבים ניסו להגדירו בדרכים שונות. הוא נוגע בכל התרבויות ונתון לפירושים רבים. "האחר" הינו תלוי תרבות. מה ששונה ואחר בתרבות A יהיה הנורמטיבי בתרבות B. על פי עמנואל לוינאס האחר הוא לא "אני" כלומר דרכו ניתן לראות את עצמי האחר הוא "הזולת", אני אדיש אליו אך הוא נותן את המשמעות לגביי ולגבי היחסים בינינו(1).

תגים:

רב תרבותיות · האחר · קולנוע · ערפדים · אומנות · פילוסופיה · מיעוטים · שוויון · אפליה · סטריאוטיפים · דרקולה · זהות · האחר · ערפד · דם אמיתי · סדרות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימויי ערפדים בקולנוע ובטלויזיה והתפתחות מעמד מיעוטים בחברה", סמינריון אודות "דימויי ערפדים בקולנוע ובטלויזיה והתפתחות מעמד מיעוטים בחברה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.