היישום אינו מחובר לאינטרנט

בתי ספר בניהול עצמי והשפעתם על מעורבות חברתית

עבודה מס' 069727

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר בבי"ס (ראיונות).

11,152 מילים ,30 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

תופעת "בתי ספר בניהול עצמי" הינה תופעה בקנה מידה עולמי, אשר החלה להתפתח בשנות השבעים של המאה העשרים. עם זאת, בשנים האחרונות בישראל, אנו עדים למגמה ההולכת ותופסת תאוצה של מעבר בתי ספר לניהול עצמי. כך למשל, בשלוש השנים הקרובות עתידים לעבור כלל בתי הספר היסודיים בישראל למתכונת של ניהול עצמי, ורבים מבתי הספר העל יסודיים בעקבותיהם (סאסי, כהן וכהן-סמסון, 2011).
בתי הספר בניהול עצמי מקנים לראשונה מידה רבה של אוטונומיה למנהל בית הספר ולצוות החינוכי, בקבלת החלטות פדגוגיות, ערכיות ובהתנהלות כלכלית (גזיאל, 2002). המעבר לניהול עצמי, עתיד לשנות את האופן בו מתקבלות החלטות בבית הספר, להשפיע על תחומי הלימוד, שעות הלימוד ואופן קבלת ההחלטות וכן את דינמיקת היחסים הורים-קהילה-בית ספר (וולנסקי, 2003). כבר היום, ישנם בתי ספר רבים הפועלים בשיטה של ניהול עצמי, ובתוכם- בית הספר על שם מיי בויאר בירושלים. בית הספר "בויאר" חרט על דגלו לצד המצויינות הלימודית, את המצויינות החברתית-ערכית, ומדגיש בפני תלמידיו את חשיבותה הרבה של המעורבות החברתית בכל שנותיהם בבית הספר. מכאן, עשויה לעלות השאלה בדבר הביטויים האפשריים - במידה ואכן יש כאלה, של הניהול העצמי בבית הספר, בתוך אחת מ"אושיות היסוד", אשר הגדיר לעצמו- המעורבות החברתית.

המחקר הנוכחי יעשה שימוש במתודולוגיה איכותנית של ראיונות עומק חצי מובנים עם אנשי מפתח בבית הספר "בויאר", בכדי לנסות ולשפוך אור על סוגייה זו. הניתוח יהא ניתוח תמטי, במסגרתו ננסה לזקק תחומים וקטגוריות מרכזיים אשר יעלו מן הראיונות.
כנשות חינוך, אנו סבורות כי יש חשיבות רבה לעיסוק בנושא זה. ראשית, המחקר האקדמי בארץ העוסק בבתי ספר בניהול עצמי הוא בראשיתו. קיימים מחקרים הבוחנים את התפתחות התחום בעולם, אך למיטב ידיעתנו ישנם מעט מחקרים הבוחנים הלכה למעשה היבטים שונים בבתי הספר בניהול עצמי בישראל. בנוסף, למיטב ידיעתנו זהו המחקר הראשון הבוחן במשולב את היבטי הניהול העצמי ואת היבטי המעורבות החברתית, זה לאורו של זה. שאיפתנו היא כי מחקר זה ירחיב את יריעת הידע הקיימת על בתי ספר בניהול עצמי בישראל, ויפתח צוהר לבחינת ההיבטים השונים של המעורבות החברתית בבית הספר, לאור שיטת הניהול העצמי.

תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
1. בתי ספר בניהול עצמי
רקע והתפתחות
הנחות יסוד
בתי ספר בניהול עצמי- הגדרה
השוואה בין בית ספר בניהול עצמי לבית ספר "קונבנציונלי"
החזון הבית ספרי בבתי ספר בניהול עצמי
בתי ספר בניהול עצמי בישראל- רקע והתפתחות
היבטים אופרטיביים של בתי ספר בניהול עצמי בישראל
הגבלות על בתי ספר בניהול עצמי בישראל
אתגרים וקשיים
2. מעורבות חברתית בבתי הספר
מעורבות חברתית בבתי ספר בישראל
גורמים מקדמים ומעכבים למעורבות חברתית בגיל ההתבגרות
חשיבות המעורבות החברתית בגיל ההתבגרות

הצגת הבעיה
שיטת המחקר
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

בדומה לכך, מחוייב ממבנה הארגון הבירוקרטי גם מבנה ברור של הערכה ומשוב מרמת התלמיד הבודד ועד רמת בית הספר כולו. מערכת זו, אפשרה במידה רבה יצירתה של סטנדרטיזציה אחידה הקצאת משאבים ותקציבים באופן שוויוני (גזיאל, 2002).

תגים:

ניהול עצמי · בתי ספר · מעורבות חברתית · בית ספר · ניהול · חינוך · שיטות ניהול · ניהול חינוכי · מינהל חינוכי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בתי ספר בניהול עצמי והשפעתם על מעורבות חברתית", סמינריון אודות "בתי ספר בניהול עצמי והשפעתם על מעורבות חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.