היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים, בני נוער, והאלימות באינטרנט

עבודה מס' 069676

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקר איכותני של 3 מנועי חיפוש, של אתר mako ושל מספר בלוגים של בני נוער וילדים.

7,311 מילים ,26 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית בחרה להתמקד בילדים ובני הנוער ובפעילותם בעולם האינטרנטי ולכן סקירת הספרות מציגה תחילה מידע כללי על מהפכת האינטרנט ולאחר מכן עוסקת באופן ספציפי בהשפעות העולם האינטרנטי על הצעירים. בהקשר זה מוזכרים היתרונות והחסרונות של המרחב האינטרנטי והדור הדיגיטאלי, אשר מצד אחד מוגדר כדור סקרן, חוקר, אחראי, בעל שליטה טכנולוגית וכדומה (אפק, 2001). מצד שני עולות בעיות רבות בהקשר לחשיפה מרובה לגירויי המדיה בקרב צעירים והטענות הנשמעות גורסות כי מרבית ההורים לא מודעים לרמת האלימות ולמספר הגירויים שאינם תואמי גיל אליהם נחשפים הצעירים (2001, Gross, Subrahrnanyam, Greenfield & Kraut).
העבודה התמקדה בעיקר בזיהוי הגירויים האלימים ובקשר שבין חשיפה לגירויי מדיה אלימים ובין האלימות העולה בקרב צעירים בישראל ובעולם ולכן סקירת הספרות הרחיבה בנושא האלימות האלקטרונית. במסגרת זו הטענות הן כי המדיה משפיעה על מתבגרים לכיוון של התנהגות אלימה, חשיבה סטריאוטיפית, התנהגות בלתי אחראית וכדומה (Strasburger, 2001). לאחר בחינת הקשר שבין מדיה ואלימות מוצג פרק העוסק באלימות הרווחת בין ילדים ובני נוער בחברה ובקשר שבין האלימות האלקטרונית לביטוייה במרחב הפיזי, בבתי ספר, במגרשי משחקים ובמגרשים בין צעירים (היימן, עדן ואולניק-שמש, 2008).

סקירת הספרות הובילה למיקוד נושא המחקר ושאלת המחקר: המחקר האיכותני שבוצע בחן כיצד מוצגים במרחב האינטרנטי תכנים אלימים ומהי מידת החשיפה של צעירים לתכנים אלו? ההנחות שליוו את המחקר - ואוששו - הניחו כי במרחב האינטרנטי ישנם תכנים אלימים רבים המוצגים בצורה ישירה ועקיפה, ומסרים אלו פונים באופן ישיר לצעירים ובחלק מהמקרים הם מופנים למבוגרים אך מופיעים בצמוד ללינקים לצעירים ולכן לא ניתן להתעלם מהם ומהשפעתם.
המחקר הנוכחי מלמד כי האלימות במרחב האינטרנטי היא גבוהה מאוד וכך גם תדירות החשיפה לאלימות של הצעירים הגולשים באתרים המשלבים פנייה לקהל בוגר וצעיר כאחד, שכן לינקים של משחקים ותוכניות טלוויזיה לילדים נמצאו צמודים לדיווחי חדשות אלימים ולדיווחים על אתרי פורנו. בסוף המחקר מוזכרת תרומתו התיאורטית והמעשית, כאשר ניתן לומר כי המחקר מחבר בין מהפכת האינטרנט ואלימות בקרב בני נוער מבחינה תיאורטית ומצביע מבחינה מעשית על כיוונים מומלצים לחקרי המשך המצביעים על סממני אלימות מרובים במרחב הווירטואלי.

במסגרת המחקר הנוכחי יבחנו בצורה איכותנית שלושה מרחבים אינטרנטיים, האחד הינו דפי הבית של שלושה מנועי חיפוש פופולאריים בישראל אליהם נכנסים צעירים ומבוגרים כאחד בדרכם אל המידע המבוקש: Ynet, Wall, Nana. השני הוא אתר של חברת הטלוויזיה קשת Mako אשר גם אליו נכנסים צעירים ומבוגרים כאחד בדרכם אל המידע המבוקש. השלישי ירכז מספר בלוגים של בני נוער וילדים ויבחן מסרים אלימים. בכל אחד מהמרחבים האינטרנטיים יינתן דגש לתיאור המרחב, תיאור מאפיינים הפונים ישירות לצעירים ותיאור מסרים אלימים ישירים ועקיפים.

תוכן העניינים:
מבוא

פרק 1: רקע תיאורטי
1.1 האינטרנט בחברה המודרנית
1.2 ילדים ובני נוער בעולם האינטרנטי
1.3 אלימות בקרב ילדים ובני נוער בחברה

פרק 2: מתודולוגיה
2.1 נושא המחקר
2.2 שאלת המחקר והנחות מנחות
2.3 שיטת המחקר
2.4 הליך המחקר
2.5 מגבלות המחקר

פרק 3: הצגת הממצאים
3.1 מנועי חיפוש פופולאריים
3.2 אתר הבית של חברת קשת
3.3 בלוגים

דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האינטרנט הביא רוח חדשה וציפיות רבות לעידן של תקשורת שוויונית ודמוקרטית, במיוחד לאור היותו מאפשר זרימה והעברה של מידע ללא השמירה והצנזורה של שומרי הסף המסורתיים (Bumet & Marshall, 2002).

תגים:

אינטרנט · נוער · בני נוער · אלימות · חברת קשת · מאקו · נוער ואינטרנט · מתבגרים · דור המסכים · גוגל · טלויזיה · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים, בני נוער, והאלימות באינטרנט", סמינריון אודות "ילדים, בני נוער, והאלימות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.