היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכות היתר הניהולית למול השמירה על זכויות העובדים

עבודה מס' 069673

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מעמד ארגון העובדים והשפעתו על מימוש זכויות העובדים.

10,641 מילים ,40 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

ראשית ניסיתי להבין מהי אותה "זכות-יתר" של המעביד לנהל את עסקו כראות עיניו ומה הם גלגוליה לאורך השנים, ואת מסקנותיי ריכזתי בפרק השני לחיבור זה.
לאחר שהגעתי למסקנה כי בשנים האחרונות התחזקה זכות היתר של המעביד במפעל בעיקר על חשבון השמירה על זכויות העובדים בישראל, ניסיתי, בפרק השלישי (שהוא עיקר גוף העבודה) להבין מדוע כך הם פני הדברים ומדוע התערער עד מאוד מעמדו של העובד השכיר. במהלך המחקר שנגע לפרק זה גיליתי מספר גורמים להיחלשותם של ארגוני העובדים כפי שמתואר בפרוטרוט בפרק השלישי.
המסקנה שהגעתי אליה היא כי ארגוני העובדים שבעבר היו דומיננטיים מאוד, נחלשו ב-20 השנים האחרונות ועד כדי שהם למעשה כפופים היום במידה רבה ברוב התחומים לגחמותיהם של המעבידים, ושאלתי את עצמי האם זה מצב ראוי והאם זו גזירה משמיים??
משהגעתי למסקנה כי לא כך הם פני הדברים וכי למדינת ישראל דרוש שינוי חברתי אשר יכול להתחולל דרך השינוי במערכת יחסי העבודה בישראל, חשבתי על דרכים לחיזוק כוח המיקוח של העובד אל מול הארגון מתוך מטרה להסיג את זכות היתר הניהולית של המעביד קצת אחורה אל איפה שהייתה בעבר. מה שעמד מאחורי רוב הצעותיי הוא חיזוק ארגון העובדים ו/או חיזוקו של העובד הפרטני באמצעים של חקיקה, דהיינו התערבותו של המחוקק לטובת העובד מתוך נקודת המוצא האמורה לפיה היחס בין זכות היתר הניהולית ושמירה על זכויות העובדים בישראל של 2008 יצא מגדריו של איזון ראוי והגון, ויש לשנות את מצב הדברים.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - זכות היתר הניהולית של המעביד
פרק 3 - מעמד ארגון העובדים והשפעתו על מימוש זכויות העובדים
3.1 כלליות וכוללניות ההסתדרות
3.2 ההסתדרות כמכשיר של המפלגות לשליטה בהמונים
3.3 תמורות במדינה ובמשק ההסתדרותי 1950-1994
3.4 תהליכים וגורמי שינוי
3.4.1 תהליכים גלובליים כלליים
3.4.2 תהליכי הפרטה ומיקור חוץ
3.4.3 מדיניות משפטית-פוליטית כלפי ההסתדרות בישראל
3.5 מימוש זכויות עובדים
פרק 4 - הצעות לחיזוק ארגוני עובדים וכוח המיקוח של עובדים
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגם שהתהליך של מעבר מסטטוס של עבד לסטטוס של עובד המועסק לפי חוזה היה ביסודו תהליך הדרגתי לאורך שנים רבות, במבט רטרוספקטיבי, ניתן לראות כי המעבר האמור השפיע בתחום העבודה בעיקר בכמה הקשרים: ראשית, בניעות של יחסי העבודה, המאפיינת כל קשר חוזי: המעבר ממיצב ליחסים חוזיים מלמד יותר מכל על השוני שבין אי-הניעות של מבצעי העבודה שהשתייכו לסטטוס בעבר (העבדות) לבין ההשתחררות והחופש שמבצעי העבודה נהנים ממנו בתוקף הסטטוס בהווה (החוזה).

תגים:

דיני ניהול · יחסי עבודה · זעויות עובדים · הסתדרות · הפרטה · ארגון עוהדים · ארגוני עובדים · הסכמים קיבוציים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכות היתר הניהולית למול השמירה על זכויות העובדים", סמינריון אודות "זכות היתר הניהולית למול השמירה על זכויות העובדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.