היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין כוחות הנפש להסטוריה, אקטואליה ואידיאולוגיה בסיפורי א.ב. יהושע

עבודה מס' 069517

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העבודה בוחנת את שיקופן של תופעות חברתיות, פוליטיות ואידיאולוגיות בנפשם, אורחות חייהם ובחירותיהם של הגיבורים וגיבורי המשנה בשני סיפורים קצרים מאת א.ב. יהושע.

3,881 מילים ,11 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

מטרת העבודה תיאור וניתוח הקשרים השונים בין כוחות הנפש לבין תופעות היסטוריות, אקטואליות ואידיאולוגיות בשני סיפורי א.ב. יהושע "מול היערות" ו-"בתחילת קיץ 1970".

ראשי פרקים:
1. "מול היערות"
מסעי הצלב
חורבות מלחמת העצמאות - "הנכבה"
היהודי הנודד

2. "בתחילת קיץ 1970"
מלחמת ההתשה
קידוש השכול
עיתונים בוערים ופרחים בקנה

קטע מהעבודה:

על גיבור הסיפור "מול היערות" מוטלות שתי משימות. האחת, זו המזכה אותו במשכורת, הינה שמירה על יער קק"ל, הנחשד בהיותו בנוי על כפר ערבי שחרב במלחמת העצמאות, מפני התלקחות שריפה. השניה, ברת הפוטנציאל לזכותו בתהילה אקדמית, הינה כתיבת עבודת מחקר אודות מסעי הצלב. המפליא, הן אותנו כקוראים והן את דמות האב הקטן (האב הביולוגי), הינה בחירת הצופה ביערות בנקודת מבט זרה ממנה ייבחן נושא עבודתו - "למשל, אינו יכול להבין למה לא יעסוק הבן ביהודים של מסעי-הצלב" . לא רק גיחוך הבן בתגובה לתמיהת אביו יביע את יחסו לסוגיה, אלא גם ניכורו לציונות, ואף ליהדות, השזור לאורך הסיפור כולו. גיבור סיפורנו, אדם רפה, כמוש, כושל אקדמית ואישית, נפסק לבדידות ביערות, שם אמור הוא ללקט את "הויתו שהתפוררה".

תגים:

א.ב. יהושע · מול היערות · בתחילת קיץ 1970 · ספרות · סיפור קצר · מלחמת ההתשה · מלחמת העצמאות · חירבת חיזעה · שכול · דור הפרחים · מסע צלב · היהודי הנודד · נכבה · כיבוש · היסטוריה · אידיאולוגיה · ערבים · ישראלים · נפש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין כוחות הנפש להסטוריה, אקטואליה ואידיאולוגיה בסיפורי א.ב. יהושע", סמינריון אודות "הקשר בין כוחות הנפש להסטוריה, אקטואליה ואידיאולוגיה בסיפורי א.ב. יהושע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.