היישום אינו מחובר לאינטרנט

האחים המוסלמים בירדן

עבודה מס' 069512

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התנועה ופעילותה.

5,225 מילים ,25 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

תנועת "האחים המוסלמים" הוקמה בחסותו של המלך עבדאללה הראשון, ומטרתה הייתה הפעלת מוסדות צדקה, חינוך, סעד ורווחה. במסגרת זו הקימו "האחים המוסלמים" מוסדות חינוך ובית חולים אסלאמי בעמאן ובזרקא(6). סיבה נוספת להקמת תנועת "האחים המוסלמים" בירדן בחסות השלטון האשמי, הייתה כחלופה לגורמים עוינים במשטר. בשנות ה-50 וה-60 כאשר האתגר האידיאולוגי למשטר בירדן היה הרעיון הפן-ערבי של עבד אל-נאצר, היו "האחים המוסלמים" והמשטר בעלי ברית ועמדו יחדיו מול החתרנות הנאצרית.
בעבודה זו אתייחס לנושא האסלאם הרדיקלי אשר החל לתת את פעימותיו בעולם החל משנות ה-70, על מנת להבין את רקע כניסתה של תנועת "האחים המוסלמים" לירדן. אתייחס גם לאידיאולוגיה של תנועת "האחים המוסלמים" בירדן ובכלל. כמו כן אסקור את פעילותה החברתית של התנועה בירדן, וכניסתה לפוליטיקה הירדנית. אנסה להראות כי במהלך הניסיון של התנועה להשפיעה וליישם את השקפת עולמה, היא נתקלת בקונפליקטים אשר הצריכו ממנה לבצע ויתורים.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א - הגדרת האסלאם הרדיקלי
פרק ב - האידיאולוגיה של "האחים המוסלמים"
פרק ג - "האחים המוסלמים" במערכת הפוליטית
פרק ד - 'חזית לפעולה אסלאמית'
פרק ה - פעולות והישגים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פונדמנטליזם הינו מונח שמופיע בספרות, במחקר ובתקשורת העולם המערבי, הוא מבטא את השאיפה לשוב אל האסלאם המקורי, הישן והראשוני, כדי להביא בדרך הזאת מזור לכל תחלואי החברה האסלאמית בת-ימינו. למונח אין דבר וחצי דבר עם האסלאם, מקורו בשורשיה של התאולוגיה הנוצרית, והוא מתייחס לאחד העקרים, שלפיו קבלת הדברים הכתובים בכתבי קודש ללא עוררין חיונית לגאולת נשמתו של המאמין(7).

תגים:

איסלאם · אסלאם · ראדיקלי · רדיקלי · מוסלמים · קיצוניות · פונדמנטליזם · האסלאם הרדיקלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האחים המוסלמים בירדן", סמינריון אודות "האחים המוסלמים בירדן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.