היישום אינו מחובר לאינטרנט

רפורמת אופק חדש - האם קיים דיאלוג על פי עקרונות החינוך ההומניסטי

עבודה מס' 069472

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת רפורמת אופק חדש והשוואתה למודל החינוך ההומניסטי ע"פ הפילוסופים מרטין בובר ומיכאל אלוני.

12,683 מילים ,25 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

על פי אלוני (2008), הדיאלוג קשור קשר הדוק לגישות המרכזיות בחינוך ההומניסטי/הוליסטי המדגישות את החינוך לערכים, ובעיקר את ההתייחסות של האדם לעצמו כסובייקט בן חורין וריבוני המעצב את דמותו ומכונן את עולמו תוך מודעות לאופי הרפלקטיבי, התבוני, האוטונומי, הביקורתי, המוסרי ויצירתי של תודעתו.
על פי בובר (1963) יחסי מורה תלמיד הינם ברומו של עולם החינוך. יחסים אלו צריכים לשאת עליהם את חותמה של הכללה, כלומר שהמורה יכלול את הילד בהווייתו הוא. מחובתו של המורה להבין את הילד, לקרבו ולאהוב אותו. החינוך, טוען בובר, יעלה יפה כשהמורה נעשה מרכז של חיקוי לתלמיד. זהו היסוד לדיאלוג בין שתי נפשות; אין חינוך שלם אלא אם כן קיים דיאלוג בין החניך ובין המחנך.

השאלה הנשאלת מתוך המטרות המוצהרות על-ידי מערכת החינוך היא האם הדיאלוג אליו מכוונים ברפורמת 'אופק חדש' הנו אותו דיאלוג שדובר עליו על-פי עקרונות הדיאלוג ההומניסטי כפי שהוצג.
עבודה זו תנסה להתמודד עם שאלה זו על ידי בדיקת מהותו של הדיאלוג על פי נמרוד אלוני, ומרטין בובר והשוואה עם העקרונות המרכזיים, ההכשרה והיישום של רפורמת "אופק חדש".

תוכן עניינים:
מבוא:
1. דיאלוג על פי המודל ההומניסטי
1.1 מרטין בובר
1.1.1 אני - אתה
1.1.2 "אני - לז"
1.1.3 יחסי דו שיח: דיאלוג
1.1.4 חשיבות הדיאלוג לחינוך
1.1.5 סכנות ליחס אני-אתה - חברה מקוונת:
1.1.6 סכנות הטכנולוגיה לדיאלוגיות, האמנם?
1.2 נמרוד אלוני
1.2.1 דיאלוג כגישה חינוכית ראויה המבוססת על כבוד בסיסי בין בני-אדם:
1.2.2 יישום השיטה הדיאלוגית הלכה למעשה
1.2.3 חשיבות נוכחות המורה בדיאלוג
1.2.4 טיפוח אישיות התלמיד:
1.2.5 חובת המחנך להיות אדם ראוי
2. "אופק חדש"
2.1 רקע למהלך
2.2 השקפת מערכת החינוך
2.3 עיקרי הרפורמה
2.3.1 שעות פרטניות
2.3.2 אופק פדגוגי ללמידה
2.3.2.1 התאמת תכנית הלימוד
2.3.2.2 התאמת דרכי הוראה-למידה בדגש על חשיבה
2.3.2.3 התאמת דרכי ההערכה (מיצ"ב ובחינות בגרות)
2.3.2.4 שדרוג תפקיד המורה
2.4 חיזוק הפרופסיה ופיתוח מקצועי של עובדי חינוך והוראה
2.4.1 טיפוח החשיבה של מורים במסגרתם הכשרתם
2.4.2 גישות קונסטרוקטיביסטיות בהכשרת מורים
2.4.3 הכשרת מורים בישראל - תמונת מצב והצורך בשינוי
2.4.4 השפעת הרפורמה על הכשרת מורים
2.4.5 דוגמא מהעולם - תוכנית להכשרת מורים של הרווארד
2.5 אסטרטגיות הוראה באופק חדש
2.6 אנשי החינוך - בעד או נגד?
2.6.1 סיבות עיקריות להתנגדות המורים להטמעת רפורמת "אופק חדש"
2.6.2 למידה פרטנית
2.6.3 כוח הוראה חדש
דיון ומסקנות - האם קיים דיאלוג ברפורמת "אופק חדש"
ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אני-אתה הוא חיבור פילוסופי מאת בובר, שיצא לאור בשנת 1923 והציג תפיסה פילוסופית-חברתית העוסקת ביחסים דיאלוגיים בין בני אדם הבנויים על יחסי המחקר כנים וישירים. הספר, שיצא לאור בשנות העשרים של המאה הקודמת, היה הראשון שהתייחס לזיקה בין אדם לאדם ובכך הקדים את הפסיכולוגיה, הפסיכיאטריה ואף את הרפואה בנושא. לדברי בובר, כל אדם הוא שלם ומושלם, כל אדם הוא יצירה חד-פעמית, יחידה ומיוחדת.

תגים:

בובר · מיכאל אלוני · חינוך · רפורמה בחינוך · חינוך הומניסטי · אופק חדש · עוז לתמורה · חינוך הומניסטי · הוראה דיאלוגית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רפורמת אופק חדש - האם קיים דיאלוג על פי עקרונות החינוך ההומניסטי", סמינריון אודות "רפורמת אופק חדש - האם קיים דיאלוג על פי עקרונות החינוך ההומניסטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.