היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת כימיקלים על ההתפתחות המינית של דג ה-Medaka היפני

עבודה מס' 069462

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת כימיקלים חיצוניים (מהסביבה) על ההתפתחות וההתמיינות המינית של דג המדקה היפני (Oryzias latipes). למשל - היפוך מיני בקרב דגים.

4,178 מילים ,6 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

EDCs (Endocrine Disrupting Chemicals) הינם חומרים בעלי מבנה הדומה להורמונים סטרואידים ומיוצרים בתעשייה לצורך שימושים שונים כגון; ריפוי פצעים, שימוש כמזון לחיות חווה, הורמונים לבניית מסת הגוף, וכו'. כאשר חומרים אלה מוצאים דרכם למקורות מים, הם באים במגע עם אורגניזמים החיים בסביבה המימית וכתוצאה מכך יצורים כדגים נמצאים בסיכון של הפרעה אנדוקרינית לחומרים אלה.
דג המשמש כאורגניזם מודל לצורך מבחנים ביולוגיים הוא דג המדקה היפני ( (Oryzias latipes
שעליו ידוע רבות.
אנדרוגנים ואסטרוגנים אקסוגניים (חיצוניים) הנמצאים בריכוזים גבוהים באקוסיסטם המימי משחקים תפקיד של אגוניסטים ואנטגוניסטים להורמונים האנדוגניים הנטיביים של הדג הן בשלב העוברי והן לאחר בקיעתו ומשנים את המאזן ההורמונלי שלו ע"י שיבוש ההתפתחות וההתמיינות המינית, החל בביטוי גנים בתגובה לחומרים אלה וכלה בהיפוך מין הדג: מזכר גנוטיפי לנקבה פנוטיפית ומנקבה גנוטיפית לזכר פנוטיפי. בנוסף, כימיקלים אלה פוגעים בגדילה הנורמלית של הדג, בפוריות הדג, באחוז הביצים המוטלות והזמן שלוקח עד לבקיעת הלרוות.
על ידי בחינת כימיקלים שונים בנפרד ובשילוב עם כימיקלים נוספים ועל ידי שימוש בשיטות שונות הנתונות לידינו כיום, ניתן יהיה ללמוד ולהבין את מנגנון הפעולה הגנטי המביא להשלכות גורליות אלה.
העבודה מביאה מספר מחקרים מדעיים בנושא.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
מטרת המחקר
שיטות וחומרים
תוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אסטרדיול הינו אסטרוגן השייך למשפחת הורמונים סטרואידיים אנדוגניים, מיוצר בשחלות ומביא להופעת מאפייני מין נקביים משניים (1), הורמון זה נקשר לאסטרוגן רצפטור ER)) ומביא לביטוי גנים טיפוסיים נקביים, כגון; ביטוי הגן לכוריוג'נין (CHG) המהווה פרוקורסון לחלבון הבונה את השכבה הפנימית של מעטפת הביצה והגן לחלבון ויטלוג'נין (VTG) המהווה פרוקורסור לחלמון הביצה (6).

תגים:

אנדוקרינולוגיה · אסטרוגן · אנדרוגן · ביולוגיה · אוקיאנוס · זיהום מים · זיהום · איכות סביבה · אסטרוגן · כימיקלים · הורמונים · מדעי החיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת כימיקלים על ההתפתחות המינית של דג ה-Medaka היפני", סמינריון אודות "השפעת כימיקלים על ההתפתחות המינית של דג ה-Medaka היפני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.