היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי יהודים וערבים כפי שנשתקפו בעתון דבר- שנת 1933

עבודה מס' 069449

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ידיעות חיוביות ושליליות בנושא.

5,106 מילים ,2 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

שנת 1933 בארץ ישראל המנדטורית היא השנה שבה בחרתי לבחון את מרקם היחסים שבין יהודים וערבים. בעבודה זו אתמקד בזיקות החיוביות והשליליות שבין הערבים ליהודים על רקע השלטון המנדטורי בארץ ישראל, בהיבטים האזרחיים/ פליליים/ לאומניים ובתחומי עניין משותפים לשני הצדדים בהיבט הכלכלי/ תרבותי/ שלטוני. לצד כל אלה תבחן האינטראקציה כיצד שני הסקטורים (יהודי וערבי) כשחקנים ראשיים התנהלו זה לצד זה בממשקים שונים מול השלטון המנדטורי.
הליך ביצוע העבודה התבצע באמצעות סריקת העיתון דבר- דרך אתר האינטרנט של כל שנת 1933. הליך שני- איתור הידיעות שעסקו ביחסי יהודים ערבים על פי סדר כרונולוגי חודשי של אותה שנה מינואר ועד דצמבר 1933. הליך שלישי- איסוף ומיון ידיעות בעלות זיקות חיוביות ושליליות וסיווגן לפי קטגוריות שונות.
סדר הבאת הידיעות החיוביות והשליליות בעבודה זו יובא על פי סדר כרונולוגי בחלוקה לזיקות חיוביות ולאחריו הזיקות השליליות. הידיעות צוטטו והועתקו כפי שנשתקפו במערכת עיתון דבר ברוח אותה תקופה וברוח אותה שפה. ייתכנו מילים והגיות שונות של מילים שאינן שגורות בפינו בימינו אנו. צורת הכתיבה ותוכן הידיעות תשתקפנה כפי שהוצגו במקור.
במהלך סריקת הכתבות נמצאו ידיעות והתבטאויות שצוטטו ע"י עיתון דבר מתוך העיתונות הערבית של אותה תקופה, ידיעות אותם בחר כותב המאמרים לשתף את ציבור קוראיו נוכח שלל אירועים שנגעו במשותף ובמחלוקת בין יהודים לערבים.
בטרם נצא אל המסע במנהרת הזמן לעבר שנת 1933 תינתן התייחסות רקע לתקופה בה עוסקת עבודה זו ואת המאפיינים החשובים שאפיינו את אותה שנה בה בחרתי להתמקד וכרקע משלים תינתן סקירה קצרה והיסטוריוגרפית על עיתון דבר. הערת אגב- ישנן ידיעות שנמצאו בראשית שנת 1933 עם זיקה לאירועים שהיו קשורים או שהתרחשו בשלהי סוף שנת 1932.

מקורות:
ד"ר אביגיל פז-ישעיהו, שנות השלושים והעליה החמישית, http://tnuathaavoda.info/zope/home/1/b448_44/
ויקפידיה - אנציקלופדיה חופשית / עיתונות היסטורית- עיתון דבר
ארכיון דבר: http://jpress.org.il/Default/Skins/TAUHe/Client.asp?Skin=TAUHe&enter=true&sPublication=DAV&Publication=DAV&Hs=advanced&AppName=2&AW=1351437251695

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע היסטורי- אירועים מרכזיים בשנות ה-30
3. עיתון דבר- סקירה היסטוריוגרפית של העיתון
4. זיקות חיוביות כפי שנשתקפו בעיתון דבר
5. זיקות שליליות כפי שנשתקפו בעיתון דבר
6. סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

זיקות חיוביות

קול ערבי למאורע נהלל- גינוי של עיתון ערבי לרצח נהלל - 1.1.1933
"מראת א-שארק" (עיתון האופוזיציה) כותב על מקרה נהלל: "....הרוצח, מאיזה גזע שהוא- שונא הוא לאלוהים ולאדם. זהו פרא מזיק שצריך לשים לו קץ בכל האמצעים האפשריים. ידעו נא הערבים והיהודים , כי שאלת הארץ לא תפטר עם הערבים יהרגו יהודי או יהודי יהרוג ערבי.אנו מצטערים מאוד על מעשה נהלל ומבקשים מהממשלה שלא תרפה הפעם עד שתגלה את הרוצח או הרוצחים למען ידעו אחרים".

תגים:

ציונות · עיתון דבר · עיתונות · תקופת היישוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי יהודים וערבים כפי שנשתקפו בעתון דבר- שנת 1933", סמינריון אודות "יחסי יהודים וערבים כפי שנשתקפו בעתון דבר- שנת 1933" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.