היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזיהום הסביבתי של מפעלי הכימיקלים ברמת חובב -ניתוח מוסרי

עבודה מס' 069406

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת אחריותן המוסרית של חברות הכימיקלים ברמת חובב להשלכות הזיהום האקולוגי לסביבה ולאוכלוסיית הנגב.

9,999 מילים ,16 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודתי זו, אבקש להציג את הנזקים הנגרמים כתוצאה מזיהום תעשייתי והתייחסותו של הסקטור העסקי להיבטים הכלכליים הצרים של ארגוניהם מבלי להביא בחשבון את הקשר המחבר בין הסביבה הארגונית, הסביבה החברתית והסביבה הבינלאומית, שהסביבה האקולוגית חיונית להן וקובעת את איכות החיים של היושבים על כדור הארץ.
בעבודתי אבקש לטעון, כי הזיהום התעשייתי פוגע ברובדי חיים שונים של החברה, כמו באיכות הסביבה, באיכות חיי התושבים ובבריאותם, בטבע, בבעלי החיים ובחברה בכלל.
בעבודה אבחן את שאלת המחקר: "מהי מידת אחריותן המוסרית של חברות הכימיקלים ברמת חובב על השלכת הזיהום האקולוגי לסביבה ולאוכלוסיית הנגב?" בנוסף אבדוק האם וכיצד חברות הכימיקלים פועלות על מנת לצמצם את הנזק הסביבתי שנובע מזיהום מפעליהן ברמת חובב והאם הן מטפלות בנזקים אשר נגרמו כבר לאוכלוסיה ולסביבה. מטרת העבודה היא בעיקר לבחון האם התנהגותם של הגופים אלו היא מוסרית ומה ניתן לעשות על מנת להפחית את הפגיעה זו.
בחלקה הראשון של העבודה אציג את ההיבט הכלכלי של מפעלי הכימיקלים ברמת חובב,אציג את פעילותם הכלכלית של המפעלים ואבחן את המיתוסים. בנוסף אדון ביקורות של הכלכלה הקלאסית אשר תואמות למקרה רמת חובב.
בחלקה השני של העבודה, אבחן את ההיבטים החוקיים והמשפטיים של פעילות חברות הכימיקלים והנזק המצטבר כתוצאה מזיהום זה. אבחן את הנושא גם ברמת הריסון הפנימי של המפעלים ורק ברמת הריסון החיצוני, משמע החקיקה הקיימת ומידת אכיפתה על ידי הגופים המוסמכים לכך. בסיומו של פרק זה אדון במגבלותיו של הריסון החיצוני ובביקורות.
בחלקה השלישי של העבודה, אבחן בדרכים שונות את ההיבט המוסרי של פעילותן של חברות הכימיקלים ברמת חובב. הבחינה תבוצע ע"י ניתוח מודל בעלי העניין. בנוסף, אציג כלים נוספים מחומר הלימוד לבחינת התנהגותן המוסרית של המפעלים ברמת חובב . כגון, מאמרו של הופמן על יחס הפירמה לסביבה, תועלתנות, כשל נטורליסטי, אינטרס עצמי נאור ועוד.
בסיום העבודה,אסכם את הנושא, תוך הצגת מסקנות אישיות בנוגע לסוגיות המוסריות אשר הוצגו במהלך העבודה.

תוכן עניינים:
מבוא - הצגת נושא העבודה והבעיה המוסרית
היבט כלכלי - סקירה כללית של פעילותן העסקית של מפעלי הכימיקלים ברמת חובב והצגת הנזקים הסביבתיים כתוצאה מפעילות זו
הצגת המיתוסים בעולם העסקים בהקשר למפעלי הכימיקלים המזהמים וכן ניתוח הביקורות על המיתוסים
דיון בביקורות על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית בהקשר למפעלי רמת חובב
היבט חוקי/משפטי - הריסונים הפנימיים והחיצוניים, החקיקה הקיימת, מגבלותיה ואכיפתה
היבט מוסרי - אחריותן המוסרית של חברות הכימיקלים ברמת חובב
ניתוח פעילות החברות באמצעות מודל בעלי העניין
יישום נושאים נוספים מחומר הלימוד, מאמרו של הופמן, תועלתנות
סיכום ומסקנות אישיות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

* האם יעילות כלכלית ו"היד הנעלמה" מבטיחים רווחה כלכלית - לא. לא תמיד כוחות השוק פועלים לטובת כולם. מי שייפגע הם החלשים ולהם אין מי שידאג. במקרה של רמת חובב, היעילות הכלכלית של המפעלים ברמת חובב, לא מטיבה עם כולם. מצד אחד היא מטיבה עם בעלי המניות בקידום רווחים וכן עם הכלכלה הישראלית באמצעות יצוא החומרים הכימיקלים לחו"ל. אולם מצד שני נפגעים החלשים, נפגעים כל תושבי הנגב, אשר סביבתם ובריאותם בסכנה.

תגים:

מוסר ועסקים · זיהום סביבתי · ניתוח מוסרי · רמת חובב · איכות סביבה · כימיקלים · זיהום אוויר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזיהום הסביבתי של מפעלי הכימיקלים ברמת חובב -ניתוח מוסרי", סמינריון אודות "הזיהום הסביבתי של מפעלי הכימיקלים ברמת חובב -ניתוח מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.