היישום אינו מחובר לאינטרנט

מה הגורמים שמשפיעים על מחירי הדיור בישראל? האם קיימת בועת נדל"ן בישראל?

עבודה מס' 069371

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת נתונים ועיבוד אקונומטרי באמצעות משוואת רגרסיה.

4,992 מילים ,33 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

מדינת ישראל מאופיינת בשיעור גבוה מאוד של בעלי דירות, משקי בית שגרים בדירות שבבעלותם. המדיניות הממשלתית מכוונת ומעודדת את משקי בית לרכוש דירה.
בעשור האחרון תמונת המצב שונה לגמרי מהמדיניות הממשלתית כשהתמונה מתבארת רואים שהדור הצעיר לא יכול לממש את המדיניות שהתוותה הממשלה אף על פי שהכריזה על כוונתה להגדיל את מספר בעלי הדירות ולהקטין את מספר המתגוררים בשכירות.
בשנים האחרונות יש קושי רב לזוגות צעירים לקנות דירה ועקב כך הציבור טוען שיש בועת נדל"ן. לעומת זאת, לא קיים כל בסיס עובדתי לקיומה בועה בישראל: חוקרים, כלכלנים, אנשי פיננסים ואנשי נדל"ן בכירים אומרים בדיוק את ההפך שעדיין לא קיימת בועת נדל"ן בישראל.
הסיבות מהן נובעת הקפיצה החדה במחירי הדירות הן: מלאי דירות מצומצם בשוק הנדל"ן, מחסור מצטבר של 60 אלף דירות לפחות בשוק הנדל"ן ובנוסף לכך העובדה שמדי שנה נוספים למשק הישראלי 40 אלף משקי בית בממוצע לעומת 30 אלף יחידות דיור בשנה.
בשנים 2010-2008 הייתה כניסה מסיבית של רוכשי דירות להשקעה שהיוו כ-30% מכלל העסקעות בשנים אלו, הביקושים שהצטברו אם השנים וההיצע המצומצם גרם לעלייה חדה של מחירים.
משרד השיכון עוזר לאזרחים ע"י מענקים, תגמולים לעולים, ובעיקר על ידי משכנתאות אשר מוחזרות בריבית ריאלית נמוכה על פני עשרות שנים. המענקים גדולים במיוחד בעיירות פיתוח ובאזורי ספר שם ניתן לרכוש דירה כמעט ללא מזומנים. עם זאת השוק הוא שוק חופשי והמחירים נקבעים לפי היצע וביקוש. טיב המוצר הוא סובייקטיבי, במיוחד בנושאים כמו דירה- העדפות והשיקולים יכולים להיות רבים מאוד כגון: מיקום מרכזי, מיקום שקט, מחיר, גודל, מצב הדירה, מצב הבניין, גיל הבניין, תכנון אדריכלי, קירבה למטרד, כיווני אוויר, קבלן אמין, אור טבעי, נוף, אוכלוסיה, גינה צמודה, מחסן, מעלית, חניה צמודה, גימור פנימי, מספר שכנים מועט בבנין, חזית יחודית, מרפסות שמש גדולות, קירוי חיצוני יפה, כל הנתונים האלה באים בחשבון לקבלת החלטה נכונה מצד הצרכן שמעוניין בנכס (בורוכוב א', רבעון לכלכלה).

בעבודה זאת ארצה לבדוק מהם הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל? והאם קיימת בועת נדל"ן בישראל?
נאספו נתונים מבנק ישראל והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנים 2010-1983.
בעבודה אתאר חלק מהגורמים הרבים בעלי השפעה על מחירי הדיור בישראל -ההשערה היא כי בועת נדל"ן עדיין לא קיימת. מטרתי להסביר למה ואם בכל זאת קיימת אז רק בתחילת דרכה, ולמנות את הגורמים המשפיעים על מחירי הדיור בישראל.
לאחר מכן אבצע עיבוד אקונומטרי לאותם משתנים באמצעות משוואת רגרסיה, אשר תעזור למצוא גורם המנבא בצורה הטובה ביותר את עליית מחירי הדיור בישראל במהלך השנים.

קטע מהעבודה:

צד ההיצע מושפע יותר משיקולים של הטווח הקצר .עקב בעיות של קושי בחיזוי הביקושים העתידיים לדירות וזמן הבניה הממושך יחסית הרי שרק עקב הגדלת הביקושים גדלים התחלות הבניה וכך גדל ההיצע. משך הבנייה בממוצא הוא כשנתיים בגלל משך זמן רב של בנייה נוצר מצב שהביקוש עולה על ההיצע ולכן המחירים מתחילים לעלות ( Raslanas, S., Tupenaite, L. and Steinbergas, T.2006).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מה הגורמים שמשפיעים על מחירי הדיור בישראל? האם קיימת בועת נדל"ן בישראל?", סמינריון אודות "מה הגורמים שמשפיעים על מחירי הדיור בישראל? האם קיימת בועת נדל"ן בישראל?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.