היישום אינו מחובר לאינטרנט

"לא כלה דרכנו" - יחסן של נשים ליום חתונתן

עבודה מס' 069368

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות וסיכום וניתוח של 10 ראיונות עם 10 נשים נשואות.

5,168 מילים ,27 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו אדון בדרכן של הנשים לאתגר ולייחד את טקס החתונה שלהן ואנסה לאמוד ממה נובע הרצון לאתגר ולייחד טקס זה.לשם כך אתבסס מחד גיסא על התפתחות מעמד האישה לאורך הדורות וכן כל הדברים הנוגעים בעניין (פמיניזם,אפליה וכדומה) וכן אעלה את נושא טקס החתונה והנישואין על שלל היבטיהם מאידך.

שיטת המחקר: בכדי לענות על שאלת המחקר בצורה המיטבית נבחרה שיטת המחקר האיכותנית.
כלי המחקר: ראיונות אישיים.
אוכלוסיית המחקר: ראיינתי עשר נשים נשואות בטווח גילאים של 20-30 ללא ילדים, אשר נישאו בשלוש השנים האחרונות. חלקן דתיות וחלקן חילוניות, עבור כולן טקס הנישואין והחתונה היווה עבורן הרגע המרגש ביותר בחייהן. במהלך הראיונות הן שיתפו אותי כמעט בכל תהליך ההכנות לחתונה מהפרט השולי ביותר ועד לפרט החשוב ביותר. מאפיין נוסף של קבוצת הנשים הנחקרת היה מקום מגוריהן והוא מדינת ישראל, אזור הדרום.
חלק מהראיונות התקיימו בבתי קפה וחלקם בבית המרואיינת.
בעבודה שלפנינו ניסיתי להראות את הידע העדכני הקיים בתחום מעמד האישה וטקסי החתונה בארץ וכן לענות על שאלת המחקר.

תוכן עניינים:
פרק 1 : מבוא:
סקירה ספרותית
שאלת מחקר
פרק 2 : מתודולוגיה
שיטת המחקר
כלי המחקר
אוכלוסיית המחקר
הליך המחקר
פרק 3 : ממצאים
פרק 4 : דיון
פרק 5 : ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לאחר ברית הנישואין בין בני זוג, מגיעה החתונה. חתונה היא הכינוי של טקס הכניסה בברית הנישואים. המפתח למשמעות של הטקס נמצא בצורה שלו, המבנה של הטקס מיועד לחולל שינוי, לעשות משהו טרנריאני. נכנסים לבקתה למשל בצורה אחת ויוצאים בצורה שנייה, זה מעביר מסטאטוס לסטאטוס ומעמד למעמד (Handelman, 1990). טקס החתונה נערך בתרבויות שונות ובני הזוג הנישאים, מכונים "חתן" ו"כלה", ובתום הטקס הם נקראים "בעל" ו"אישה".

תגים:

נישואין · חתונה · קידושין · נשים · נישואים · מגדר · תרבות · אהבה · פמיניזם · מין · חופה · טקסים · טקס · אהבה · פמיניזם · מגדר · תרבות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""לא כלה דרכנו" - יחסן של נשים ליום חתונתן", סמינריון אודות ""לא כלה דרכנו" - יחסן של נשים ליום חתונתן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.