היישום אינו מחובר לאינטרנט

נשים כקורבנות

עבודה מס' 069349

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תופעת האלימות נגד נשים בקולנוע ובפסקי דין.

10,447 מילים ,15 מקורות ,2011

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרנו לבחון את הנושא של נשים כקורבנות וכיצד בא עיצוב הסיפור לידי ביטוי בסרט מחד ובפסקי דין מאידך. הבאנו את הסרט "קירות" העוסק בשתי נשים הסובלות מהתעללות נפשית ופיזית ומתקשות לצאת ממצבן עד אשר הן "לוקחות את החוק לידיים" במטרה להוציא את עצמן ממצב זה. מצבים דומים לכך נראה בפסקי דין שונים אך בהם בא העיצוב לידי ביטוי באופן שונה ופחות מוחשי מאשר בסרט. בעבודה זו לקחנו את המצבים בהם נשים עושות מעשה על מנת לקנות את החופש, אך רוב המקרים מסתיימים דווקא במותה של האישה העוברת את ההתעללות ולא במות בעלה. "קירות'' עוסק באלימות נגד נשים, על שלל צורותיה, בין אם מדובר בסחר בנשים או באלימות בתוך המשפחה. הרעיון הבולט בסרט הוא שהאלימות המופנית נגד נשים היא עיוורת לשפה או מוצא ונשים שמוצאות את עצמן בסיטואציות כאלה לרוב נאלצות להתמודד מול האלימות הזאת לבדן. זהו סיפור על שתי נשים שהחליטו סוף-סוף לקחת את גורלן בידיהן ולהלחם על זכותן לחיות בחופש וביטחון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פרק ראשון - משפט וקולנוע
3. פרק שני - כלים לניתוח סרט
4. פרק שלישי - תיאוריות בנושא קורבנות
4.1 - מקום הקורבן בהליך הפלילי
4.2 - ויקטימולוגיה רדיקלית
4.3 - הוויקטימולוגיה של הקרבנות
4.4 - הפמיניזם הרדיקלי
4.5 - שליטה ומיידיות
5. פרק רביעי - הנרטיב במשפט ובקולנוע
5.1 - העיצוב בסרט "קירות" (עיצוב המרחב, הזמן, הדמויות ועיצוב האירועים)
5.2 - הנרטיב השיפוטי בפסקי דין
6.סיכום
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

1. משפט וקולנוע כראי לערכי יסוד ומבנים חברתיים ותרבותיים:
גם המשפט וגם הקולנוע גורמים לקוראים או לצופים להפוך לחלק מהזהות החברתית-תרבותית שנבנתה עבורם על ידי הטקסט המשפטי או הקולנועי ובכך הם הופכים לשופטים מדומים וחולקים את השקפת העולם שהטקסט בונה להם. סגנון הפעולה של כל אחד מהתחומים, משקף את השני ומתייחס זה לזה בצורה משמעותית ועמוקה. זה יכול לבוא לידי ביטוי בערכי יסוד, דימויים, מושגים של זהות, אורחות חיים ומשברים של החברות והתרבויות.

תגים:

משפט וספרות · ספרות וקולנוע · פמיניזם · משפט וקולנוע · עיצוב האלימות · אלימות נגד נשים · סחר בנשים · זנות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נשים כקורבנות", סמינריון אודות "נשים כקורבנות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.