היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין כמות השינויים הארגוניים הנתפסת, התנגדות לשינוי ומחויבות ארגונית

עבודה מס' 069269

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר במחלקת שירות לקוחות בחברה סלולארית.

9,839 מילים ,31 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

על רקע השוק התחרותי הגובר בסביבת הפעילות של הארגונים העסקיים, והתערבות הרגולטור לאחרונה בקרב חברות התקשורת, פרויקט זה בא לבחון כיצד סביבת עבודה דינאמית הרוויה בשינויים ארגוניים, המאפיינת חברות מובילות רבות הפועלות בשוק התחרותי הגלובלי, משפיעה על מידת המחויבות הארגונית של העובדים. כמו כן לבדוק האם שינויים ארגוניים רבים בסביבת העבודה יכולים להשפיע על מידת ההתנגדות לשינוי של עובדים, וכיצד התנגדות העובדים לשינוי, כדפוס התנהגותי, משחקת תפקיד במיצוב המחויבות הארגונית שלהם.
שדה המחקר שנבחר למטרה זו היא מחלקת שירות ללקוחות עסקיים בחברת תקשורת סלולארית מובילה המונה כ- 300 עובדים והיא אמונה על מתן שירות ומכירה לחברות הגדולות במשק. מחלקה זו חוותה בשנה החולפת שינויים ארגוניים רבים, בתחומים שונים ובעוצמות שונות.
סה"כ השתתפו במחקר הנוכחי 120 נחקרים, כאשר 91.7% מהם נשים.
90% מהנחקרים הינם אחראי שירות ומכירה, 5% מהם נציגים בכירים- מומחים, 3.3% מנהלי צוותים ו 1.7% מנהלי דרג בכיר. טווח שנות הוותק שלהם נע בין שלושה חודשים לעובד הפחות וותיק ועד חמש שנים לעובד הוותיק ביותר.
בניגוד להשערה המקורית, כי ימצא קשר שלילי בין כמות השינויים הארגוניים הנתפסת לבין סבילות לעמימות, נמצא במחקר הנוכחי קשר חיובי בניהם.
בנוסף נמצא במחקר הנוכחי קשר שלילי בין כמות השינויים הארגוניים הנתפסת לבין מחויבות ארגונית, ממצא זה תואם את השערת המחקר.
כן נמצא במחקר כי קיים קשר חיובי בעוצמה בינונית בין סבילות לעמימות ולמחויבות ארגונית, כך שככל שמידת הסבילות לעמימות גבוהה (מעיד על התנגדות נמוכה יותר לשינויים) כך רמת המחויבות הארגונית גבוהה אף היא.
עוד עולה ממצאי המחקר, כי קיים קשר שלילי בין סבילות לעמימות לוותק בארגון, כך שסבילות לעמימות נמוכה יותר ככל שהעובדים ותיקים יותר.
יתר על כן, בדיקה של השפעה מדורגת של המשתנים על מחויבות ארגונית, העלתה ממצא חשוב במחקר והראתה שהמשתנה "סבילות לעמימות" הינו משתנה הממתן את הקשר בין "כמות השינויים הארגוניים הנתפסת" ל"מחויבות ארגונית".
יש לציין כי למחקר הנוכחי ישנן מגבלות מתודולוגיות כאשר בראשן מדובר במדגם נוחות וכן המחקר נשען על בדיקה של מחלקה אחת ויחידה מחברה אחת ויחידה, מה שמסכן את התוקף החיצוני של המחקר.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא - רקע על השינויים הארגוניים
סקירת ספרות:
*שינויים ארגוניים
*התנגדות לשינוי
*מחויבות ארגונית
שאלת המחקר וריכוז השערות המחקר
שיטה:
*מאפייני הנחקרים
*מערך המחקר
*כלים
*מהלך המחקר
תוצאות:
*קשרים בין משתני המחקר
*בדיקת השערות
*בדיקות נוספות
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים:
נספח מס. 1: שאלון לדיווח עצמי
נספח מס. 2: נתונים גולמיים וסטטיסטיים.

הערת מערכת: שם החברה שנבדקה, לא צוין בעבודה.

קטע מהעבודה:

על פי פוקס (2004), שינוי הוא המרת מצב אחד במצב אחר. במצב- כוונתו לפעילויות, התנהגויות, רגשות, לעמדות, לסביבה פיזית (מבנה, טכנולוגיה, מיקום) שהיו קיימים בזמן נתון ואינם קיימים עוד. צורתם או תוכנם השתנו.

תגים:

שינוי ארגוני · מחויבות ארגונית · התנגדות לשינוי · ניהול לשינוי · שינוי · תפיסת שינוי · סבילות לעמימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין כמות השינויים הארגוניים הנתפסת, התנגדות לשינוי ומחויבות ארגונית", סמינריון אודות "הקשר בין כמות השינויים הארגוניים הנתפסת, התנגדות לשינוי ומחויבות ארגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.