היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות חברתית של תאגידים - Corporate Social Responsibility

עבודה מס' 069255

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה תיאורטית-עיונית שמטרתה לבחון אספקטים של האחריות החברתית והשפעותיה על הארגון וסביבתו.

6,898 מילים ,13 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

לז'רגון הפוליטיקלי קורקט הכל כך פופולארי בעשורים האחרונים חדר מושג חדש בשנים האחרונות בשם אחריות חברתית של תאגידים (corporate social responsibility). מושג זה בוחן את האופן שבו מתייחס התאגיד לקהילייה או לסביבה שבה הוא פועל.
כאדם שהנושא הסביבתי יקר לליבו וכתומך נלהב ופעיל של הטרנד "הירוק", החלטתי לבדוק מה עומד מאחורי ההחלטה של תאגידים רבים להשקיע סכומי כסף אדירים בשיפור ותרומה לסביבה.
האם מדובר באמת בתרומה מתוך רצון לעזור ולשפר את הסביבה שבה קיים הארגון או שמא ישנם מנעים וסיבות אחרות.
בעבודה זו אנסה לבחון מהן הסיבות להשקעה של תאגידים באחריות חברתית והאם השקעה זו באמת תורמת בסופו של דבר לתאגיד, לבעלי מניותיו ולסביבתו.
מטרתה העיקרית של העבודה היא להגיע למסקנה האם ההשקעה באחריות חברתית משתלמת לתאגיד ותורמת לשיפור מצבו. מטרה זו הינה חשובה מאין כמוה עקב ההשלכות שלה על שיפור חיי כולנו. ההוכחה כי כך הדבר, סביר שתעודד ארגונים להשקיע ולתרום יותר לסביבתם ובכך תשפר חיי הרווחה של כולנו. אם לא ניתן להגיע אל ליבם של העומדים בראשי התאגידים דרך הסברה לדרך חשיבה הומאנית ולשמירה ותרומה לסביבה אולי ניתן יהיה לעשות זאת דרך כיסם.
לצורך השלמת המטרות הנ"ל, אבצע סקירה רחבה ומקיפה של מאמרים ומחקרים שנעשו בארץ ובעולם בנוגע להשפעות ההשקעה באחריות חברתית על תחומים שונים. חלק מין המאמרים הוא תיאורטי וחלקם הוא אמפירי.
במהלך העבודה אנסה להראות כי השקעה באחריות חברתית משפרת את יכולת גיוס ההון של החברה ואת שביעות רצון הלקוחות, מגדילה את הכנסותיה וערכה, מאפשרת לה להקטין את ההוצאה על פרסום ומאפשרת לה להיערך לסיכונים עתידיים ולהבטיח את עתידה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - הגדרה ורקע כללי
הגדרת אחריות חברתית
גישת האחריות החברתית והשינויים שחלו בה
בעיות וטיעונים נגד האחריות החברתית
פרק 2 - הצגת שאלת המחקר
פרק 3 - השערות המחקר
השערה ראשונה - דיון ומסקנות
השערה שנייה - דיון ומסקנות
השערה שלישית - דיון ומסקנות
השערה רביעית - דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה - רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

נושא "אחריות חברתית של תאגידים" מתייחס לתפיסה כוללת של האחריות החלה על עסק כלכלי בדרכו ובהתנהלותו העסקית. בעבר נהוג היה לחשוב שלכל פירמה קיימת רק אחריות אחת - ליצור תשואה למשקיעים. אך בשנים האחרונות הורחבה התפיסה, וכיום נבחנת גם ההשפעה של הארגון העסקי על הקהילה, על החברה ועל סביבתו הטבעית.

תגים:

אחריות תאגידית · איכות הסביבה · ירוק · ירוקים · תרומה לחברה · עזרה הדדית · אחריות תאגידית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות חברתית של תאגידים - Corporate Social Responsibility", סמינריון אודות "אחריות חברתית של תאגידים - Corporate Social Responsibility" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.