היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרדיו המסורתי והאיום אל מול כניסת הרדיו האינטרנטי

עבודה מס' 069145

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת האיום בהתאם למודל מחזור החיים של המדיה (אביגדור כהן, וליימן-ווילציג).

12,475 מילים ,31 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

רשת האינטרנט תפסה לעצמה מקום של כבוד ונוגעת בכל תחום ובכל מקום. היום לכל מוסד גדול, לכל אדם החפץ בכך ואפילו לכל חנות נעליים יש "סניף" קטן באינטרנט. מן הראוי כמובן, שגם לכל תחנת רדיו תהיה האפשרות להציג את מרכולתה ברשת. הרדיו האינטרנטי הינו תופעה דיי חדשה של השנים האחרונות. תחנות הרדיו המסורתיות עוד מפנימות את המושג ומתחילות להיערך אליו, השינוי נראה בכל תחנה, גם אם בעקיפין וגם אם במישרין. היום ניתן לראות את השדרים משדרים, לקבל מידע על התחנה וגם לשמוע את התחנה ברשת הדיגיטאלית. אך כמו התחנות המסורתיות, נפתחו ברחבי העולם מספר אינסופי של תחנות רדיו אינטרנטיות לחלוטין, ואם אדם מסוים מאזין לתחנת רדיו מסורתית ברשת האינטרנט, אין מניעה שהוא יעבור לשמוע תחנה אחרת, המנגנת למשל עשרים וארבע שעות של סוגת מוזיקה מסוימת, אותה האדם מעדיף לשמוע. האפשרויות הן בלתי מוגבלות והדבר היחיד אשר מפריד בין כניסה מאסיבית של תחנות רדיו עולמיות דרך רשת האינטרנט לשוק המקומי הינה הנגישות. השאלה הגדולה היא האם הרדיו המסורתי מזהה את הבעיה ומכין את עצמו ליום שבו לכל אדם תהיה האפשרות והנגישות המיידית לקבל את עשרות-אלפי הערוצים הפזורים בעולם?

מטרת המחקר הינה לבחון כיצד מתגונן (על-פי מודל מחזור החיים של המידה, אביגדור-כהן וליימן-ווילציג), אם בכלל, המדיום הרדיופוני מן ה"איום" החדש והסוחף - האינטרנט. מדיום האינטרנט אשר גדל והתפתח, תפח למימדי ענק בעשור האחרון וכינס אליו כמעט את כל אמצעי התקשורת האחרים. בעידן האינטרנט ניתן לצפות בטלוויזיה, לראות סרטים, לשמוע מוזיקה, לקרוא ספרים, לדבר עם אנשים ועוד. שום מדיום אינו חסין מפניו ובהקשר לעבודה זו נכלל גם הרדיו. בעבודה זו אנו מתכננים לבדוק אילו פעולות נקטו ויינקטו קברניטי התעשייה אל מול המדיום האינטרנטי, והאם בכלל יש צורך ל"התגונן", אם בכלל, אל מול האינטרנט; האיום יכול להכיל תחרות אל מול תחנות רדיו אחרות הפועלות רק באינטרנט או גם אל מול תחנות המשדרות בשיטה הישנה, שינוי בתכנים, בעיות חדשות אשר צצות להן עקב המעבר למדיום החדש ועוד. ניתן לומר שמטרת העבודה הינה תיעוד בזמן אמת לגבי שינוי העולם הסובב אותנו, ובחינה המציאות בזמן הווה ולא בדיעבד.

להכנת העבודה נבחרה שיטת הראיונות האישיים. נוצר קשר בינינו לבין שתי תחנות רדיו גדולות ומוכרות, אחת ארצית והשנייה אזורית: גלי-צה"ל ורדיו תל-אביב FM102, בהתאמה. הראיונות האישיים עם אנשי התחנות הינם מקור ראשון לגבי הדרך והשיטה בה מתמודדים אנשי הרדיו בישראל עם המדיום האינטרנטי. לטעמנו שתי התחנות הללו מייצגות את תעשיית הרדיו בישראל, שכן עברן, תוכנן, הפופולאריות הגואה שלהן והניסיון העשיר שלהן, תורמים לכך שתחנות אלו יתמודדו עם ההתפתחויות הטכנולוגיות אשר מתרחשות סביבנו. בנוסף לראיונות האישיים, נבחנו גם כתבות מקוונות וכמובן אתרי האינטרנט של התחנות השונות. כפי שכבר נאמר בעבר, רבות לא נכתב על המדיום הרדיופוני ועוד פחות על המדיום הרדיופוני בעידן האינטרנט ולכן כמעט ולא ייעשה שימוש במחקר במקורות כתובים, למעט כמובן הרקע התיאורטי.

תוכן העניינים:
פתח דבר
מבוא
1. רקע תיאורטי
1.1 מודל מחזור-חיים טבעי של התפתחות מדיה חדשים
2.1. מאבקי הישרדות בין מדיה שונים בעידן האינטרנט
2. הרדיו באינטרנט - ההתחלה
1.2. היסטוריה
2.2. סוגי תחנות
3.2. טכנולוגיה (איך לשדר ולקלוט)
3. הרדיו באינטרנט בישראל
4. תחנות הרדיו
1.4. גלי-צה"ל
2.4. רדיו 102FM
5. ניתוח הראיונות
1.5. תפיסת האינטרנט ככלי-עזר
2.5. אסטרטגיה
3.5. תחרות
6. הרדיו באינטרנט - העתיד
1.6. עתיד הפרסום ברדיו המקוון
2.6. מאבק זכויות היוצרים ברדיו המקוון
7. סיכום ומסקנות
8. רשימה ביבליוגרפית
9. נספחים
1.9. שאלון
2.9. תשובות גלי-צה"ל
3.9. תשובות רדיו 102FM

קטע מהעבודה:

כהן-אביגדור וליימן-ווילציג (2003, א') הגדירו את מחזור החיים של המדיה על ידי שימוש במודל אשר נותן את הדעת מרגע לידתו של מדיום דרך תהליכים שונים במהלך חייו. מבחינת מימד המרחב, המודל הינו אוניברסאלי.

תגים:

רדיו · אינטרנט · מדיה · תקשורת דיגיטלית · ערוצי רדיו · סטרימינג · מדיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרדיו המסורתי והאיום אל מול כניסת הרדיו האינטרנטי", סמינריון אודות "הרדיו המסורתי והאיום אל מול כניסת הרדיו האינטרנטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.