היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטלגנציה רגשית בהליך הגישור

עבודה מס' 069113

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המושגים ובחינת ההקשר בין אינטליגנציה רגשית ותרומתה להליך הגישור.

3,700 מילים ,14 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אינטליגנציה רגשית הינה חלק בלתי נפרד אישיות האדם, אצל חלק תהיה מפותחת יותר ואצל חלק פחות. אינטליגנציה הינה החיבור המודע בין הרגש לשכל אצל האדם, והקרנתו ושימושו באינטליגנציה הרגשית בסביבתו החברתית (משפחה, עבודה, חברים, וכד') האינטליגנציה הרגשית עוסקת בשילוב שבין חשיבה לרגשות, באופן שבו החשיבה הרציונלית מגויסת לפתרון בעיות רגשיות בין- אישיות. בקביל, היכולת לחוש מגוון של רגשות ולהיות "מחוברים" אליהם מעשירה ומפתחת את החשיבה. אבדוק האם אינטליגנציה רגשית הינה בעצם מושג מוכר בספרות ובמחקרים, האם היא שוות ערך לאינטליגנציה הרגילה שאותה אנו מכירים לאורך השנים (e.q). אנסה לבדוק האם מבחינה מדעית יש הסבר למושג, כיצד זה מתבטא בפעולותיו של האדם, ולבסוף אנסה לברר אם אינטליגנציה רגשית הינה מולדת או נרכשת. הטענה המרכזית שברצוני להוכיח הינה שככל שהאינטליגנציה הרגשית גבוה ומפותחת יותר, כך הכישורים החברתיים של האדם עולים, וביכולתו לראות לנבכי ונפשו של האחר, ואף להצליח להבין ולעזור לו בעת הצורך. לצורך כך אביא מחקרים שנעשו בתחום, וניסויים שנערכו על מנת לאשש טענה זו. בהמשך אברר מהו בכלל הליך הגישור, מהם מטרותיו, מה תפקידו במערכת המשפט בישראל ומהי דמותו של המגשר האידיאלי. אבחן את הקשר בין אינטליגנציה רגשית ותרומתה להליך הגישור, מדוע מגשרים זקוקים לאינטליגנציה רגשית גבוה יותר, במה זה תורם להם ולצדדים, ואם בכלל.

תוכן עניינים:
מבוא
1. אינטליגנציה רגשית
2. הליך הגישור מהו
מודלים וגישות
הגישור בישראל
תפקידו של המגשר
3. אישיותו של המגשר, מה הופך מגשר ל"מגשר טוב" ומה למגשר טוב ולאינטליגנציה רגשית
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המגשר הינו האחראי להעברת המידע בין הצדדים, על מנת לאפשר לצדדים בחינה יעילה של הסיכויים והסיכונים בפתרון המוצע. עובדה זו דורשת מן המגשר יכולת ניכרת בתחום בו מתנהל הגישור. באופן בסיסי על המגשר להיות בקיא במושגים הכללים של המערכת המשפטית והעסקית שבה הוא פועל. המגשר מביא לגישור את ניסיון חייו, ואת ניסיונו בתחום המקצועי ממנו הוא בא. בשטיחת טענות שולחיהם בבית המשפט, על מנת שאלו יגברו על טענות הצד השני, יתקשו לעתים להסתגל לניטרליות המוחלטת שמחייב הליך הגישור.

תגים:

פישור · מגשר · יישוב סכסוכים · מגשרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטלגנציה רגשית בהליך הגישור", סמינריון אודות "אינטלגנציה רגשית בהליך הגישור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.